Oriflame Egypt نادي اعضاء اوريفليم مصر
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نادي اوريفليم لشركة اوريفليم السويدية في مصر لارقي منتجات التجميل الطبيعية والعناية بالبشرة (منتدي خاص بالدايريكتور رشا محمد)

دخولأحدث الصورالتسجيلالرئيسية

حل الهالات حول العين ;) عندي

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
The Cave
عضو مميز
عضو مميز
The Cave

انثى

حل الهالات حول العين ;) عندي Empty
مُساهمةموضوع: حل الهالات حول العين ;) عندي   حل الهالات حول العين ;) عندي Emptyالثلاثاء ديسمبر 23, 2014 9:32 pm

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ازيكم يا قمرات يارب الجميع يكونوا بخير ... بصراحة كل ما بدخل الموقع بحس بأني في صحرا و عشان كدة قولت احاول انشط الدنيا شوية و فكرت ان كل واحدة جربت وصفة طبيعية كويسة تكتبها في موضوع و نعمل سلسلة حلوة كدا نستفيد منها كلنا بدل ما احنا قاعدين فاضيين على الفيس  fd,fd

بإذن الله هاقولكم على حل طبيعي للهالات حول العين و الحل دا أنا بستخدمه حالياً بالفعل و مكتبتوش إلا لما وقفته فترة و بعد كدا استخدمته تاني عشان اتأكد انه فعال و انها مكنتش صدفة ..  بس هو لفوق ال30 و هقولكم ليه وكمان أعتقد مينفعش البشرة الدهنية ... بإذن الله لو الموضوع عجبكم و حسيت بتفاعل هنزلكم ماسك حلو للشعر و كام حاجة جربتها بالفعل و فرقت معايا و كلها منتجات طبيعية

نبدأ بســــم الله

الوصفة بكل بساطة هي قبل النوم و بعد غسل الوجه بالمنظف و وضع التونر أو ماء الورد نأخذ قطرة على اصبعك من زيت جنين القمح و وضعها على العظمة تحت العين (منجيش جانب العين عشان ميدخلش فيها  Crying or Very sad و بعد كدا تقولي اني مبفهمش و تدعي عليا wwe ) و نعمل تدليك بسيط لهذه المنطقة بالطبطبة كأنك بتحطي كريم العين و ممكن مسحة رقيقة فوق العين أسفل الحاجب .. هتلاقي الجلد اتشربه بسرعة جداً كأنك مش حاطة حاجة لكن المنطقة اصبحت ناعمة .. تنامي بيه وتصحي عادي تغسلي وشك و تعملي روتينك اليومي و بعد 3 أيام  هتبدأي تلاحظي الفرق لو الهالات متوسطة و من أول اسبوع هاترمي كل أنواع الكونسيلر اللي عندك ان شاء الله

طيب ليه لسن فوق ال30... لأن زيت جنين القمح غني بفيتامين هـ و قبل ال 30 بتكون البشرة بالفعل غنية بيه و مش محتجاه و على فكرة دا مش كلامي دا كلام خبيرة التجميل رانيا موسى اللي ان شاء الله لو الموضوع عجبكم هجيبلكم بعض وصفاتها اللي عملتها و حسيت فعلاً انها حلوة
كمان فيه ملاحظة هاااااامة جداً و هي ان الزيوت بتتغش و أنا شخصياً من كذا سنة اشتريته من عطار كويس و كان سئ جداً و طبعاً دي منطقة حساسة جداً فاحاجة من اتنين إما تكوني عارفة عطار بجد ثقة مفيش كلام و جربتي منه زيوت قبل كدا أو تريحي نفسك زيي و تشتري علبة من زيت الكابتن اللي بجنين القمح و أتأكدي بس ان التاريخ جديد عشان ميكونش مخزون و هي بالفعل اللي بستخدمها لأن مفيش عطار قريب مني أضمنه في الزيوت

أنا كدا خلصت يا حلويين لو الموضوع عجبكم و عايزين باقي التجارب عايزة دعاء حلو من قلب كل واحدة Twisted Evil

و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
رشا محمد
مديرة النادي كود 815692 مرحبا بكم في النادي
مديرة النادي  كود 815692   مرحبا بكم في النادي
رشا محمد

انثى
العمل/الترفيه : مديرة نادي اعضاء اوريفليم مصر

مُساهمةموضوع: رد: حل الهالات حول العين ;) عندي   حل الهالات حول العين ;) عندي Emptyالأربعاء ديسمبر 24, 2014 6:58 pm

ما شاء الله الموضوع حلو جدا جدا وناس كتير بتستفسر دائما عنه .... جزيتي عنا خير حبيبتي 
الموضوع يستاهل التثبيت :)
Arrow
The Cave
عضو مميز
عضو مميز
The Cave

انثى

مُساهمةموضوع: رد: حل الهالات حول العين ;) عندي   حل الهالات حول العين ;) عندي Emptyالأربعاء ديسمبر 24, 2014 7:45 pm

رشا محمد كتب:
ما شاء الله الموضوع حلو جدا جدا وناس كتير بتستفسر دائما عنه .... جزيتي عنا خير حبيبتي 
الموضوع يستاهل التثبيت :)
Arrow

جزانا الله و إياكي يا قمر ربنا يبارك فيكي Arrow Arrow Arrow مش قادرة أقولك أنا فرحانة أد إيه ان كتابتي امبارح مجتش على الفاضي و أن الموضوع عجبك و كمان اتثبت  t5y أن شاء الله يعجب البنات و يكون فيه تفاعل و نكتب كلنا تجاربنا عشان نستفيد كلنا و ربنا يجعله في ميزاننا جميعاً Sleep

حل الهالات حول العين ;) عندي
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الهالات السوداء حول العين
» الهالات السوداء
» خمس طرق للقضاء على الهالات السوداء
» كريم لعلاج الهالات السوداء
» سؤال عن كريم الهالات السوداء optimals