Oriflame Egypt نادي اعضاء اوريفليم مصر
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نادي اوريفليم لشركة اوريفليم السويدية في مصر لارقي منتجات التجميل الطبيعية والعناية بالبشرة (منتدي خاص بالدايريكتور رشا محمد)

دخولأحدث الصورالتسجيلالرئيسية

تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين

Doaa Ramadan
موني تريبل
بيوتي ليلي
diva_faraona
aya yoya
danadino
nona mido
do0ody
loma
rain
وسام كمال
نسمة عبد الحميد السيد
cotton candy
rose_elmansoura
hend_dodo
monmon mony
sandrala
Jumana
كاتا على
dinaali
emy star
دودو أورفليم
sosoinlove
marobader
how2be
سـآرة
د ورده
31 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
د ورده
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
د ورده

انثى
العمل/الترفيه : dentist

تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالخميس ديسمبر 15, 2011 2:13 pm

أولا: إحضار النخاع
إما بتشتري النخاع جاهز من عند الجزار أو بتجيبي العضم جواه النخاع برضه من عند الجزار
(إستخراج النخاع من العضم)
لو النخاع في العضم/ بتسخني الفرن تحميه وبعدين تهدي النار خالص
تحطي العضم في صينية وبعدين 5 دقايق تخلي النارمتوسطة بس اقل من المتوسط شوية
اول ما تلاقي العضم بقى لونها زي الرمادي كده او نشفت ونزلت منها زيت النخاع طلعيه من الفرن
اخبطي العضمة خبط خفيف في الصينية بحيث تدقيه عشان تنزلي منه النخاع
لو النخاع منزلش كله يبقىمحتاج يرجع تاني للفرن
شيلي الزيت والنخاع من الصينية ورجعي العضم تاني في الفرن لحد ما النخاع ترجعي تخبطيه تاني ينزل من العضم من جوه.
تمام دي طريقة استخراجه من العضم

ثانيا: تهيئة النخاع
سواء كان النخاع اشتريتيه طبعا من الجزار جاهز او استخرجتيه من العضم في البيت بنفسك
تتبعي الطريقة التالية
بتحطي النخاع على حمام بخار لحد ما النخاع يسيح خااالص والزيت ينزل منه.
بتشيلي النخاع في برطمان هو والزيت اللي ينزل منه مترميش حاجة.

ثالثا: الخلطة
بالنسبة للشعر الدهني او العادي بتستعملي معلقة كبيرة
وبالنسبة للشعر الجاف بتستعملي ملعقتين كبار
النسبة دي انا قريتها،،، لكن قرأت مرة لكورس لدينا الجازم مأكتبش فيه بصراحة المعايير دي
على العموم هي الفكرة بس ان الشعر الدهني حيبقى مليان دهون اوي وحتتعب صاحبة الشعر الدهني اوووووي في غسله
فهي تحاول تعمل كمية مناسبة عشان تقلل من نسبة الدهون دي

كمية النخاع المطلوبة
+
ملعقة كبيرة عسل نحل
+
زيت عطري أو اي زيت انتي تستعمليه وقريت انه ممكن زيت درة
+
(بالنسبة للشعر الجاف )
صفار بيضة

رابعا: الطريقة
تخلط كل المكونات دي كويس ويدهني بيها اولا فروة الراس والباقي تحاولي توزعيه بالتساوي على باقي الشعر
مش لازم كل الشعر يتغطى بيه اهم حاجة الفروة ولو تحاولي تراعي الاطراف شوية
تعملي حمام بخار للشعر بحيث تحطي فوطة سخنة على الشعر كرريها اكتر من مرة
وبعدين غطي الشعر ببونيه بلاستيك للحفاظ على السخونية وتفتيح المسامات
وتعمليه وتنامي بيه،، او يترك على الشعر لمدة من 4 إلى 6 ساعات
تزال الدهون بالماء أكثر من مرة ثم يغسل الشعر بالشامبو المستخدم لديكي
ودي خطوة ضرورية تضيفي 1 ملعقة خل التفاح إلى لتر ماء دافئ ويشطف به الشعر
ويعمل غسول للشعر مكون من
(50 جم عشب زعتر ناشف + 750 جم ماء)
يغلى الماء ويصب على العشب ثم يصفى ويشطف بيه الشعر في اخر غسلة

ويعمل حمام النخاع ده مرة في الاسبوع
وبإذن الله حتلاقي تحسن ملحوظ في الشعر خلال شهر بالضبط
يعني بعد اربع مرات بإذن الرحمن

نقلتلك الطريقه زى معملتها بالظبط Embarassed
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالخميس ديسمبر 15, 2011 2:20 pm

Arrow Arrow Arrow Arrow Arrow Arrow
تسلميلي يا احلي ورده عرفتها في حياتي ونخدمك في الفرح دايما
Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
بيوتي ليلي
عضو فعال
عضو فعال
بيوتي ليلي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالخميس ديسمبر 15, 2011 2:34 pm

بصوا يا بنات الشعر ده صحيح مشكلته كبيره اوي
بس غالبا احنا السبب فيها لان تغذيتنا موش سليمه قولولي كام واحده فينا محافظه على طبق السلطه يوميا واكل الفواكه ؟؟؟؟
تاني حاجه انا سمعت دكتوره كانت جايه مع دعاء عامر بتقول ان الكيراتين ده مجرد غلاف للشعره يعني لو انتي شعرك بيطول بسرعه او مع مرور الوقت الغلاف ده هيقع ويرجع شعرك تاني ويمكن اسوا لانك اجهدتيه بالفرد وقالت كمان احنا لما بنحب نغذي النبات بنحط السماد على الورقه ولا ف التربه؟؟؟
وبالنسبه للاطراف المتقصفه احنا لازم نقصها لانها ملهاش حل تاني
كلام اخير لامينه شلبايه قالت يا جماعه محدش يكره شعره انتي شعرك مش ناعم وسايح ديه خلقة ربنا متحاوليش تسوايه اكتر من كده والكلام ده انا حسيته فعلا يا بنات لما شوفت قريبتي كانت بتفرد شعرها كل 6 شهور وهي شعرها كان عادي يعني مش ناعم ولا خشن دلوقتي قرب شعرها بيكون اكرت منظره من فوق من المنابت يخوف والله
د ورده
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
د ورده

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالخميس ديسمبر 15, 2011 4:32 pm

Arrow Arrow Arrow
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالخميس ديسمبر 15, 2011 5:41 pm

بيوتي ليلي كتب:
بصوا يا بنات الشعر ده صحيح مشكلته كبيره اوي
بس غالبا احنا السبب فيها لان تغذيتنا موش سليمه قولولي كام واحده فينا محافظه على طبق السلطه يوميا واكل الفواكه ؟؟؟؟
تاني حاجه انا سمعت دكتوره كانت جايه مع دعاء عامر بتقول ان الكيراتين ده مجرد غلاف للشعره يعني لو انتي شعرك بيطول بسرعه او مع مرور الوقت الغلاف ده هيقع ويرجع شعرك تاني ويمكن اسوا لانك اجهدتيه بالفرد وقالت كمان احنا لما بنحب نغذي النبات بنحط السماد على الورقه ولا ف التربه؟؟؟
وبالنسبه للاطراف المتقصفه احنا لازم نقصها لانها ملهاش حل تاني
كلام اخير لامينه شلبايه قالت يا جماعه محدش يكره شعره انتي شعرك مش ناعم وسايح ديه خلقة ربنا متحاوليش تسوايه اكتر من كده والكلام ده انا حسيته فعلا يا بنات لما شوفت قريبتي كانت بتفرد شعرها كل 6 شهور وهي شعرها كان عادي يعني مش ناعم ولا خشن دلوقتي قرب شعرها بيكون اكرت منظره من فوق من المنابت يخوف والله
كلام سليم يا بيوتي Shocked Shocked Shocked
انا مثلا مش مشكلتي ان شعري وحش ولا حلو انا مشكلتي انه لما بيطول بحتاس بيه وبستتقل اسرحه بتكون النتيجه يتكعبل ويبوظ ويقع عكس لنا ببقي قصاه بقعد اسرحه كل شوية واحط له بلسم واعتني بيه اهم شيئ اننا نعرف مشكلتنا مع شعرنا وبشرتنا ونحاول نعالجها
سـآرة
عضو ملكي فعال
عضو ملكي فعال
سـآرة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالخميس ديسمبر 15, 2011 6:07 pm

اه فعلا النخاع مفيد اوووووي للشعر خصوصا بتاع الجمل هجربه ان شاء الله رغم اني كسووولة جدا يعني عايزة الحاجة جاهزة
طب متعرفيش كريم بالنخاع اشتريه جاهز؟؟
عشان و النبي قررت اتخلص من شعري من كثر ماهو معدبني معاه و بفكر ان كل اما يطول اقصه
سـآرة
عضو ملكي فعال
عضو ملكي فعال
سـآرة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالخميس ديسمبر 15, 2011 6:11 pm

بيوتي ليلي و الله يا حبيبتي تقريبا اكلي كله سلطات و كل يوم باكل فواكه بحس ان الاكل مالوش فايدة لا للبشرة ولا للشعر بيزيد في الشحوم و بس
بفكر اشتري حبوب الزنك او الحديد بيقولوا انهم حلوين للشعر خصوصا ان عندي انيميا
بيوتي ليلي
عضو فعال
عضو فعال
بيوتي ليلي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالخميس ديسمبر 15, 2011 10:44 pm

سـآرة كتب:
بيوتي ليلي و الله يا حبيبتي تقريبا اكلي كله سلطات و كل يوم باكل فواكه بحس ان الاكل مالوش فايدة لا للبشرة ولا للشعر بيزيد في الشحوم و بس
بفكر اشتري حبوب الزنك او الحديد بيقولوا انهم حلوين للشعر خصوصا ان عندي انيميا

والله يا ساره انتي سكره
يعني عندك انيميا وعايزه ازاي شعرك يبقى تمام ووشك نضر
الانيميا لوحدها بتعمل شحوب وبقع ف البشره لازم طبعا تتعالجي منها وخصوصا انك داخله على مرحلة جواز ان شاء الله وحمل وكده ربنا ييسرلك الحال ويكرمك
فلازم تتعالجي منها كويس
ومتاخديش حاجه من نفسك اعملي تحليل وروحي لدكتور عشان يظبطلك الجرعات وربنا يشفيكي يا قمر
sandrala
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
sandrala

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالخميس ديسمبر 15, 2011 10:47 pm

انا بردو عندى انيميا يا ساره شعرىطويل لكن موش بيطول وبيسا الدكتور ادينى فينامات زنك بس بيجلى تعب فى قلبى منها اوى روحتله تانى غيرها وادينى فيتامينات بسيطه شويه
سـآرة
عضو ملكي فعال
عضو ملكي فعال
سـآرة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 3:30 am

بيوتي ليلي الانيميا للي عندي مش قوية جدا يعني حتى لو اثرت مش هتأثر اوي و طبيب الجلدية قللي ان مش هي السبب في تساقط شعري و اداني حبوب الحديد و ساعتها حصلي زيادة في الوزن الحمد لله لكن بعدها جات فترة صعبة عليا اوي و رجعت زي الاول و دلوقتي عايزة اشتري حبوب الحديد و الزنك عشان التساقط زاد اوي اوي و على الاغلب ده من نقص الاكل .. وزني بقا 43 بعد ما كان 51 و الجرعات كان وصفلي حبتين في اليوم وحدة الصبح ووحدة المسا و بالنسبة للزنك مش عارفة بس على العموم بيتاخدو 3 مرات في اليوم
السبب الرئيسي في تساقط شعري هو تشابكه و المشط للي بمشط بيه اسنانه متقاربة و بيالمني اوي اني امشط بحاجة اسنانها متباعدة و الشعر اما بنام و بفوق بيتشابك اوتوماتيكيا هههههههههههه
معرفش اعمل ايه معاه بجد حاجة تجيب المرض
سـآرة
عضو ملكي فعال
عضو ملكي فعال
سـآرة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 3:33 am

ربنا يشافينا يا ساندرالا يا رب
انا جا عليا وقت كنت بقع من طولي و الطبيب بيقولي فقر الدم عندك خفيف انا حاسة ان فقر الدم مسيطر عليا معرفش يمكن اغير الطبيب عشان حاسة انه مبيعمليش حاجة غير الرغي من غير فايدة
emy star
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
emy star

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 9:55 am

الف سلامة عليكى ياقمر وربنا يشفيكى
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 10:58 am

الف سلامة عليكي يا سارة خدي حمض الفوليك ودي نصيحه للمقبلين على الزواج يا بنات الفوليك اسيد احسن حاجة تاخدها البنوته كمان بيصلح كتير في الجسم وبينقي الجسم وبيطلع الأجيال القادمة قرود !!!!!!!!!!!!!!! والله قرووووووووووووووود
منين يا سارة بتقولي كسوله ومنين بتعملي الشامبو في البيت يا جبارة !!!!!!!!!!!
انا نا شاء الله حجرب طريقة ورده بس انزل واجيب ماسورة!!!!!!!!!!!!!!!!!!
كاتا على
عضو نشيط
عضو نشيط
كاتا على

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 1:53 pm

حبوب بنتوجار للشعرلو المصرى مرتين باليوم بعد الاكل ولازم بعد الاكل والا ختتعب معدتك
ومتصدقيش اللى حيقول بتزود شعر الجسم دة اى كلام
مع فيروترون للحديد ودى من انظف منتجات المصرية فى الحديد لاحتوائة على نسبة من الفولك اسيد
مع حبة زنك فى اليوم
وممكن فيتامين اية
الزنك وفيتامين اية شهر ولا يكرر الا باستشراة طبيب
البنتوجار اقل كورس 3 شهور علشان يبدا يجيب نتيجة
الحديد كل شهر تحليل للتاكد من النسبة اضبطت ولا
دينا الجارم انا سمعت انها بتبع النخاع بس مبيكونش لة رائحة
لان رائحتة فظيعة
وفية كريم تصفيف للشعر انا لم استخدمة ولكن بشوفة كتير وبقرا عتة
هو بالمرز لكى الشعر لو جد هنا استحدمة يقول على تجربتة معة
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 2:08 pm

عندي اصحابي في العمارة استخدموا بالمرز وعلى حسب نوع الشعر طبعا ناس رمته وناس اكلته ناس عجبها جدااااااااااااااااااااااااااااااااو ناس معجبهاش قالت انه زي قلته
الجارم ده فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Doaa Ramadan
عضو جديد
عضو جديد
Doaa Ramadan

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 7:38 pm

سـآرة كتب:
بنات انا النهاردة رحت جبت الاوردر و جالي الكاتالوج 1
مش هتصدقوا ملقتش حاجة غير سبراي الشعر
الشامبو و البلسم ملقتهمش وكمان مجموعة الصبار مش لقيتها
يمكن ده عشان مصلحتي عشان انا اصلا كنت متخوفة منها جدا
المهم عجبني اوي كاتالوج 1 في حاجات اول مرة تنزل
و على فكرة ملمع باور شاين مش فترة محدودة ولا حاجة نازل في الكاتالوج 1 بنفس الثمن
و فيه فاول الصفحة عرض جامد اوي لالفي الزرقاء
و عرض حلو اوي تاخدي منتج من 3 مجموعات بثمن حلو اوووووي رخيييص
المجموعات هي كريم اسانسيال للبشرة الحساسة كريم اسانسيال النهار و جل مجموعة الصبار
المجموعة الثانية عبارة عن فونديشن التبييض و باودر التبييض و المصحح للي فيه 3 الوان
و المجموعة الثالثة الماسكارا الحمرا و كحل كاجال
و في مجموعة جلوسات نازلة بطعم الفواكه العبوة حلوة و كبيرة
و نازلة مجموعة محددات الشفايف شبه الكحل للي بيتلف
و فاخر الصفحة فيه عرض لايلاينر فلوماستر
لو عايزين الاثمنة و الصور مافيش مشكل بس خودو بالكو ان الاثمنة هنا ممكن تكون اغلى او ارخص
لكن الكاتالوج بيبقا هو نفسه زي المغرب زي مصر مافيش غير فروق بسيطة يمكن في عروض 50 في المية عشان حسب المخزون للي عندهم

ملمع بور شاين الي في كاتلوج شهر 1 نازل بـ 44 جنيه ..... لكن الي نازل في الكتالوج الحالي كاتلوج 13 نازل بـ 29 جنيه
د ورده
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
د ورده

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 8:39 pm

الف سلامه عليكى ياساره ربنا يشفيكى يارب

دينا كريم بالمرز بيمشى معايا هو عايز شعر تقيل مش خفيف ,]ودلوقتى بستخدم منه واكس بزيت الجوجوبا وفيتامين e
سـآرة
عضو ملكي فعال
عضو ملكي فعال
سـآرة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 8:43 pm

انا في المغرب يا دعاء و ايام كاتالوجات 10 و 11 و 12 و 13 مكانش فيه فرق بين كاتالوج مصر و المغرب لكن دلوقتي فيه فرق كبير ده حتى عرض المجموعات مش موجود في كاتالوج مصر و الجلوس الجديد هنا نازل بنفس ثمن عرض كاتالوج 13
د ورده
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
د ورده

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 8:46 pm

النخاع يابنات ريحته مش فظيعه اوى يعنى انا استحملتها عادى مع انى عندى حساسيه تجاه الروائح النفاذه اللى كان مضايقنى ريحه البيض Cool
loma
عضو نشيط
عضو نشيط
loma

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 8:53 pm

بنات الاوردر وصل اخيرا
دينا بالنسبة لديليكسي فهي حلوة للي بيحبوا ريحة التوت والبرفانات الشوجر بالنسبة لي عادية فيها من ريحة المصاصة اللي بالفراولة او دوا الكحة حاجة كده الكريم بتاعها اهدى واحلى
الباور شاين حلو وثباته حلو الدرجة البينك رقيقة بس لازم يتحط تحتها روج
ايلينر جورداني وههههههههههههههم وميشققش حطيته طول اليوم لا اتشقق ولا حصل له حاجة وسهل ازالته ومش بيهبب حول العين
روج فري مي جبت لون بينك بس طل مش زي لون الكتالوج كل الوان البينك اللي تبع فري مي قريبة من بعض وفاقعة هو اللون معجبش صحبتي بس عجبني يديكي لون الشفايف البينك الطبيعية بس عاوز تحطي خفيف منه
شامبو هير اكس الاصفر لسة هجربه واقولكم
د ورده
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
د ورده

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 8:57 pm

Razz Sleep

مبروووك ياقمر تتهنى بحاجاتك يارب
monmon mony
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
monmon mony

انثى
العمل/الترفيه : teacher

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 9:01 pm

loma كتب:
بنات الاوردر وصل اخيرا
دينا بالنسبة لديليكسي فهي حلوة للي بيحبوا ريحة التوت والبرفانات الشوجر بالنسبة لي عادية فيها من ريحة المصاصة اللي بالفراولة او دوا الكحة حاجة كده الكريم بتاعها اهدى واحلى
ايلينر جورداني وههههههههههههههم وميشققش حطيته طول اليوم لا اتشقق ولا حصل له حاجة وسهل ازالته ومش بيهبب حول العين
روج فري مي جبت لون بينك بس طل مش زي لون الكتالوج كل الوان البينك اللي تبع فري مي قريبة من بعض وفاقعة هو اللون معجبش صحبتي بس عجبني يديكي لون الشفايف البينك الطبيعية بس عاوز تحطي خفيف منه
طيب يالوما اخبار اللمعة بتاعة الباور شاين ايه حلوة ولا اوفر تنفع الصبح ولا مناسابات بس؟
loma
عضو نشيط
عضو نشيط
loma

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 9:18 pm

Arrow Arrow
loma
عضو نشيط
عضو نشيط
loma

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 9:20 pm

بصي البينك لمعته حلوة وممكن يتحط منه الصبح لكن الدرجة اللي قبل الاخيرة كانت اللمعة زيادة شوية وينفع سهرة اكتر البينك حلووعجبني اكتر عشان كده
monmon mony
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
monmon mony

انثى
العمل/الترفيه : teacher

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 9:21 pm

thankyou1
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالجمعة ديسمبر 16, 2011 10:02 pm

loma كتب:
بنات الاوردر وصل اخيرا
شكرا يا لوما على اهتمامك بالرد على تسلميلي وتتهني بحاجاتك وربنا يباركلك فيها
ياريت تجربي الهير اكس وتقوليلنا رأيك فيه
cotton candy
عضو فعال
عضو فعال
cotton candy

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالسبت ديسمبر 17, 2011 2:08 am

ايه رايكم فى محافظ اوريفليم نازل محفظتين شهر جاى 60 فالميه لو حد شافهم يقولى ايه اخبار
ساندي
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
ساندي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالسبت ديسمبر 17, 2011 3:29 am

اول مره اشارك هنا يابنات

بس علي فكره النخاع ريحته مقبوله وعاديه يعني بل ساعات بتجوعني ههههههههههه
سـآرة
عضو ملكي فعال
عضو ملكي فعال
سـآرة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالسبت ديسمبر 17, 2011 4:05 am

لوما شجعتيني اشتري ايلاينر جورداني طيب ايه احلى هو ولا بتاع فري مي ؟؟
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين    تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين  - صفحة 6 Emptyالسبت ديسمبر 17, 2011 10:12 am

Shocked

تغطيه كتالوج 13 وكل سنة وانتم طيبين
صفحة 6 من اصل 7انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» تغطيه كتالوج 11 والعروض
» تغطيه شهر 7
» عروض العيد كل سنة وانتم طيبين
» عروض اوريفليم الرائعة كل سنة وانتم طيبين
» تغطيه كتالوج ابريل