Oriflame Egypt نادي اعضاء اوريفليم مصر
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نادي اوريفليم لشركة اوريفليم السويدية في مصر لارقي منتجات التجميل الطبيعية والعناية بالبشرة (منتدي خاص بالدايريكتور رشا محمد)

دخولأحدث الصورالتسجيلالرئيسية

القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة

hend_dodo
ice_girl
Ran
sad angel
8 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
sad angel
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
sad angel

الاوسمة : وسام الحضور المميز
انثى
العمل/الترفيه : ليدر أوريفلاميه مبتدئة

القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Empty
مُساهمةموضوع: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالسبت أغسطس 20, 2011 8:42 pm

معلومات عامة:
القط حيوان أليف محبب لبعض الناس.وهي حيوانات ذكية بطبيعتها تعتمد على نفسها وهي مغرمة باللعب والتسلية وهي تتميز بالالفة والاخلاص لبعض الناس.تعيش معظم القطط فترة تتراوح بين 13 او 15 سنة وقد تصل اعمار بعض القطط الى 18 او 19 سنة.
فترة التزاوج:
يتم التزاوج في فترة معينة مثل فبراير ومارس ويناير ويوليو.مدة الحمل 63 يوما وتلد الانثى الحامل حوالي من 3 الى 8 قطط.
من المعروف ان الانثى الحامل تبحث عن مكان امين مظلم بعيد عن اعين الفضوليين لتلد فيه,لذلك عزيزي القارئ من الافضل ان تقوم بتوفير المكان المناسب لها وذلك عن طريق وضع كرتون يتسع لها ولاطفالها,وبعد الولادة تقوم الانثى بتنظيف اطفالها من كل الاثار
طعام القطط:
من الافضل ان تقوم بالتنويع في طعام قطتك, عني انا اقوم باطعام قطتي من طعام البيت والمعلبات وايضا البسكوت الخاص بالقطط .
حمام للقطط:
يمكنك استخدام الرمل العادي والرمل الصحي الموجود في المحلات التجاريةومن الافضل تدريب القطط الصغيرة على استخدام الرمل خلال 5 او 6 اسابيع من اعمارهم وسيكون من السهل عليها استخدامه.
الاهتمام بنظافة القطط:
القطط بطبيعتها تحب النظافة, وهي تقوم بلعق جسمها والشعر الزائد, ولذلك من الافضل تمشيط شعر القطة دائما لازالة الشعر الزائد وترتيبه.وعن تحميمها, اقوم بغسل قطتي مرة في الاسبوعين لانها نظيفة(من الافضل غسل القطة بشامبو خاص للقطط,وليس اي شامبو, لان قد يؤثر على شعر قطتك وبالتالي يؤدي الى تساقطها!!
الامراض الشائعة التي تصيب القطط:
الامراض ا لمنتشرة التي تصيب القطط مثل العطاس ونزول افرازات من الانف والعينين والحمى, لذلك من المهم تحصين القطط عندما تبلغ 8 او 9 اسابيع من عمرها وأخذها عند الطبيب البيطري.
وهناك ايضا امراض خطيرة وتسمى التهاب الامعاء المعدي ويسببه فيروس وهو من اخطر الامراض واكثرها انتشارا وقد يكون مميتا!!من أعراضه: الكسل وفقدان الشهية,ارتفاع درجة الحرارة والقئ والاسهال الشديد. اذا لاحظ اصحاب القطط هذه الاعراض يجب اخذهم الى الطبيب البيطري, وتطيعمهم ضد هذا المرض
sad angel
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
sad angel

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالسبت أغسطس 20, 2011 8:43 pm

بس دا السمك أرحم كتير يا دودو
رغم الغسيل والتنقيط وما خفى كان أعظم
Ran
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
Ran

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالسبت أغسطس 20, 2011 9:08 pm

Razz
ice_girl
عضو مميز
عضو مميز
ice_girl

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالسبت أغسطس 20, 2011 9:08 pm

تسلمي يا ساد علي الموضوع

بمووووووت في القطط

عندي قط شيرازي اسمه مشمش زي السكر بموت فيه

وعلي عكس الكلاب الكلاب حيوانات مش نظيفه + انها بتطفش الملائكه

اما القطط فكان ابو هريره بيصلي بيهم

عندي مشمش اول ما اجي اصلي يقوم نايم علي المصليه قدامي و يخرر كده كانه بيدعي

ميرسي اوي اوي يا قمر علي الموضوع الجنان

القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 835125 القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 835125
hend_dodo
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
hend_dodo

الاوسمة : وسام التميز
انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالسبت أغسطس 20, 2011 10:19 pm

شكرا ياساد

بموت فيهم بس بابا مش بيوافق اربيهم rabbit
sad angel
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
sad angel

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالسبت أغسطس 20, 2011 11:11 pm

عشان فية كلام بيقول أنهم غلط عالبنات والمشكلة أنهم غلطنين اللى هم خيفين منة بيتولد مع البنت أو من عوامل تانية تخيلى أن ممكن وأنتى بطقطعى لحمة وأيدك أتعورت ممكن تتصاب بالمرض اللى بيتهموه فالقطط وربنا يعافينا جميعا
Ran
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
Ran

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالسبت أغسطس 20, 2011 11:13 pm

ربنا يحفظنا كلنا من الامراض
hend_dodo
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
hend_dodo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالسبت أغسطس 20, 2011 11:14 pm

كلامك صح ياساد انا قريت في الموضوعات دي كتير

حتي كمان في تطعيمات ممكن القطط بتاخدها علشان ميكونش فيها اي امراض

بس تقنعي مين بقي هما مقتنعين بحاجة وعمرهم ما هيغيروها

ان شاء الله لما اتجوز هجيب قطة وهربيها بس ربنا يستر وميطلعش نصيبي في واحد يقولي زيهم

ههههههههههههه
نادر الحداد
عضو مطرووووود
عضو مطرووووود
نادر الحداد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 2:25 am

القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 255408

أنا مبحبش القطط علشان بحس أنها خبيثة جدا وممكن فى اى لحظة تغدر بيك

ووفائها للى بيأكلها مش للى بيربيها بعكس الكلاب مع إنى مش بربى كلاب علشان بقرف منهم

مفيش أحسن من أن الواحد يربى أخوه اصغير أو كريم أبن أخته القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 424858
غاده احمد شرف
عضو ملكي فعال
عضو ملكي فعال
غاده احمد شرف

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 2:31 am

شكرا ليكى قووووى يا ساد انا وجوزى واولادى بنموت فى القطط لدرجه عندينا قطه بنعتبرها ذى ولادنا بالظبط القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 975705 وليه يا جماعه الهجوم الرهيب على القطط دى لذيذة قووووووووى القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 681535وشكرا تانى ليكى يا ساد على موضيعك الهايله القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 20726 القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 20726 القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 20726 القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 20726
غاده احمد شرف
عضو ملكي فعال
عضو ملكي فعال
غاده احمد شرف

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 2:37 am

hend_dodo كتب:

ان شاء الله لما اتجوز هجيب قطة وهربيها بس ربنا يستر وميطلعش نصيبي في واحد يقولي زيهم

ههههههههههههه
ربنا يستر ويطلع نصيبك ذى جوزى بيموت فى القطه اللى عندينا لدرجه فى يوم حقوله يا انا يا القطه انا بحبها والله بس هو بيحبها قوووووى وساعات بغير منها القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 103841
marmar2011
ملكي نشيط
ملكي نشيط
marmar2011

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 4:28 am

ياربى بحب القطط وطول عمرى بربيهم لكن من ساعة سمسمة وهى كانت اخر قطة ربتها ما ماتت بسبب فيروس غريب كانت بتنزف من الشرج ومن الانف والفم وماتت ومن يومه بقيت مش قادرة ادخل اى قطة البيت من بعدها صحيح لما يعيشوا مع الانسان فترة طويله بيبقى كانهم واحد من افراد البيت

اما بالنسبه لداء القطط مش شرط خالص انه يجى من القطط هى مجرد تسميه فقط لكنه بيجى اكتر من اكل اللحوم الغير مطبوخة زى الانشون والبسطرمة عشان كدة لازم اللحوم المصنعة تتشوح لمدة 3 دقايق على النار وده مش كلامى ده كلام الدكتورة البيطريه اللى كانت بتعالج سمسمه اهئ اهئ
hend_dodo
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
hend_dodo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 4:38 am

غاده احمد شرف كتب:
hend_dodo كتب:

ههههههههههههه
ربنا يستر ويطلع نصيبك ذى جوزى بيموت فى القطه اللى عندينا لدرجه فى يوم حقوله يا انا يا القطه انا بحبها والله بس هو بيحبها قوووووى وساعات بغير منها القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 103841

ربنا يخليلك القطة ياقلبي ويخليلك جوزك ويبارك فيه
hend_dodo
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
hend_dodo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 4:39 am

marmar2011 كتب:
ياربى بحب القطط وطول عمرى بربيهم لكن من ساعة سمسمة وهى كانت اخر قطة ربتها ما ماتت بسبب فيروس غريب كانت بتنزف من الشرج ومن الانف والفم وماتت ومن يومه بقيت مش قادرة ادخل اى قطة البيت من بعدها صحيح لما يعيشوا مع الانسان فترة طويله بيبقى كانهم واحد من افراد البيت

اما بالنسبه لداء القطط مش شرط خالص انه يجى من القطط هى مجرد تسميه فقط لكنه بيجى اكتر من اكل اللحوم الغير مطبوخة زى الانشون والبسطرمة عشان كدة لازم اللحوم المصنعة تتشوح لمدة 3 دقايق على النار وده مش كلامى ده كلام الدكتورة البيطريه اللى كانت بتعالج سمسمه اهئ اهئ

معلش ياحبيتي ربنا يرحمها مش تعيطي

هاتي واحدة بدالها
marmar2011
ملكي نشيط
ملكي نشيط
marmar2011

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 4:44 am

مش قادرة يا دودو اللى كان بعاشر سمسمة ويشوفها وهى بتتعامل كانها بنى ادم لا يمكن يفكر يجيب واحدة بادلها دى كانت خلاص فاضل شويه وحتتكلم
hend_dodo
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
hend_dodo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 4:46 am

معلش يامرمر حسة بيكي علشان قبل كدة كنت مربية عصافير وسمك وسلحفاة

ومقعدوش كتير معايا بس اول ما بيموتو كنت بعيط وبزعل فترة عليهم

وامنية حياتي اربي قطة بس بابا مش موافق معلش ياحبيتي هي كانت تعبانة واكيد ربنا رحمها
marmar2011
ملكي نشيط
ملكي نشيط
marmar2011

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 4:51 am

ميرسى يادودو على تفهمك بجد اللى بيحب الحيوانات ده بيبقى انسان رقيق اوى ومشاعره مرهفة

حبيتك جدا والله عشان فى ناس لما شافونى وانا بعيط عليها بعد عشرة 10 سنين قعدوا يضحكوا ويالسوا عليا بجد معندهومش دم
hend_dodo
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
hend_dodo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 5:15 am

والله وانا كمان حبيتك في الله

وانا اكتر واحدة اقدر افهمك ومتزعليش من الناس دي لانهم مجربوش يربو حيوان ويتعلقو بيه ويحسوه حتي منهم واول ما يموت كل يوم يروحو المكان بتاعه ومش يلاقوه معلش حبيبتي ولا تضايقي نفسك وربنا يدخل الفرح علي قلبك ان شاء الله
Ran
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
Ran

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 7:58 am

نادر الحداد كتب:

ووفائها للى بيأكلها مش للى بيربيها بعكس الكلاب مع إنى مش بربى كلاب علشان بقرف منهم

مفيش أحسن من أن الواحد يربى أخوه اصغير أو كريم أبن أخته القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 424858

بصراحة انا مع نادر في موضوع القطط
القطط رقيقة بس غدارة
انا بابا كان مربي قطة وحمام ...
صحي في يوم لقاها قاعدة جوة غية الحمام ووكلاهم
انا بقى مربية حيوانات كتير
( سمك - حمام - يمام امري - عصافير - سلحفا - كلب ) جنينة حيوانات منزلية يعني Basketball
وبحبهم كلهم موووت بس مبفكرش اجيب قطة عشان متخلصليش على نصهم
ice_girl
عضو مميز
عضو مميز
ice_girl

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 2:18 pm

نادر الحداد كتب:

مين اللي قال ان القطط خبيثه وبتغدر بيك

القطط علي فكره من ارق و انبل الحيوانات

ده+ لما صاحبها بيموت بتزعل و ما بتكلش وتموت

تبقي خبيثه ازاي

القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 140564 القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 140564
ice_girl
عضو مميز
عضو مميز
ice_girl

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 2:23 pm

sad angel كتب:
عشان فية كلام بيقول أنهم غلط عالبنات والمشكلة أنهم غلطنين اللى هم خيفين منة بيتولد مع البنت أو من عوامل تانية تخيلى أن ممكن وأنتى بطقطعى لحمة وأيدك أتعورت ممكن تتصاب بالمرض اللى بيتهموه فالقطط وربنا يعافينا جميعا

معاك حق يا ساد سالت في الموضةع ده قبل كده

قالي اولا المرض ده بيجي للمراه الحامل مش للبنت

ثانيا الدكتور اول حاجه بيطلبها من الحامل انها تعمل التحليل

والمرض ده بيجي عن طريق اكل اللنشون و البسطرمه و البيف

مش من القطط زي الناس ماهي فاكره

طب ده جدتي كانت طول عمرها مربيه قطط و وجابت سبعه

ده في ساعات ناس عمرها ما لمست و لا قربت من قطه و بيجلها المرض و عادي و بتتعالج

القطط بريئه

القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 20726
ice_girl
عضو مميز
عضو مميز
ice_girl

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 2:24 pm

hend_dodo كتب:

ههههههههههههه

ربنا يارب يكرمك بزوج متفهم ويكون بيحب القطط

ولو بيحب القطط علي فكره بيكون انسان حساس و ده ما تسبهوش لانه بيبقي حنون جدا

ice_girl
عضو مميز
عضو مميز
ice_girl

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 2:26 pm

marmar2011 كتب:

ربنا يرحمها

وممكن تجيبي واحده تانيه

صدقيني حتنسيك الاولانيه

القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة 51508
ice_girl
عضو مميز
عضو مميز
ice_girl

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 2:31 pm

marmar2011 كتب:
ميرسى يادودو على تفهمك بجد اللى بيحب الحيوانات ده بيبقى انسان رقيق اوى ومشاعره مرهفة

حبيتك جدا والله عشان فى ناس لما شافونى وانا بعيط عليها بعد عشرة 10 سنين قعدوا يضحكوا ويالسوا عليا بجد معندهومش دم

حاسه بيكي يا حبيبتي والله

بس اللي عندي كانوا متفهمين وبابا راح مصالحني و جابلي قطه تانيه

حاولي تجيبيلك واحده تانيه القطط دي احلي خلوق في الدنيا

دي كفايه بتفهمك لما تكوني متضايقه

وتيجي و تنام عليك كانها بتواسيك

جيبلك قطه تانيه

اوكي يا قمر

marwa86
عضو ملكي VIP
عضو ملكي VIP
marwa86

انثى
العمل/الترفيه : عضوه ف اوريفلام

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالأحد أغسطس 21, 2011 5:50 pm

انا بحب القطط جدا بس ف نفس الوقت البيت مش بيحبها عشان كده انا نفسى بعد ما ربنا يكرمنى اجيب واحده تسلينى ف البيت لحد مايجى الاستاذ من الشغل ههههههههههههههههههههه
marmar2011
ملكي نشيط
ملكي نشيط
marmar2011

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالإثنين أغسطس 22, 2011 4:13 am

ميرسى يا ايس انتى ودودو بجد بس خلاص مش قادرة اجيب اى قطط تانيه بالرغم ان بناتى عايزين قطة وكل ما اشوف قطة جميله اوحتى وحشه اضعف وابقى خلاص حاستسلم بس بجد مش قادرة

ويا كل اللى بتقولوا ان القطط خبيثة بالعكس خالص دى حنونة جدا وبتحس بيك اوى لما بتكون متضايق وتقعد تتمسح فيك وكفايه انها بتحبك علشان بجد بتحبك مش نفاق اومجامله وعشان مستنيه منك مصلحه زى البنى ادمين اما بالنسبه للخربشه والضرب هو ده لعبها هى ساعات القطط بتتغابى شويه وهى بتلعب وده برده من حبها مش خيانة
hend_dodo
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
hend_dodo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالإثنين أغسطس 22, 2011 4:43 am

ice_girl كتب:
hend_dodo كتب:

ههههههههههههه

ربنا يارب يكرمك بزوج متفهم ويكون بيحب القطط

ولو بيحب القطط علي فكره بيكون انسان حساس و ده ما تسبهوش لانه بيبقي حنون جدا

ربنا يسمع منك ياحبيبتي ويارب يكون بيحب كل الحيوانات

انا نفسي اربي كل حاجة براحتي قطط وكلاب وسمك وعصافير وسلاحف

وكمان فيل صغير لو هو رضي

ههههههههههههههههههههه
hend_dodo
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
hend_dodo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالإثنين أغسطس 22, 2011 4:45 am

مرمر ياعسل يلا هاتي قطة كمان

عشان بناتك وعشانك

مستنية اسمع منك خبر حلو انك هتجيبي
marmar2011
ملكي نشيط
ملكي نشيط
marmar2011

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالإثنين أغسطس 22, 2011 4:46 am

هههههههههههههههههههه حلو اوى لما يبقى عندك فيل فى البيت عارفين انا نفسى اربى تعامة امورة كدة وعيونها ورموشها تجنن ميرسى يادود حافكر بجد خاصة انى لسه شايفة شويه قطط شيرازى صغننه كدة وقمر قمر مش قادرة اوصفهم من جمالهم
hend_dodo
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
hend_dodo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة   القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة Emptyالإثنين أغسطس 22, 2011 5:07 am

اسكتي علي الشيراز القمر بالذات الابيض البعنين زرقة

بحس عاوزة اكلها

هههههههههههههههههههه

انا امنية حياتي من وانا نونو اربي فيل في البيت بس اول ما يكبر اوديه جنينه الحيوانات

علشان ده لو اتحرك هييقع هو والبيت عند الجيران التحت

ههههههههههههههههههههههه

القطط أرق حيوان أليف لعيون غادة
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» كيفية طلب الاوردر عن طريق النت( لعيون cute.girl)