Oriflame Egypt نادي اعضاء اوريفليم مصر
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نادي اوريفليم لشركة اوريفليم السويدية في مصر لارقي منتجات التجميل الطبيعية والعناية بالبشرة (منتدي خاص بالدايريكتور رشا محمد)

دخولأحدث الصورالتسجيلالرئيسية

حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه

دايموند
ساندي
sad angel
rogi
د ورده
ام عبد الرحمن سيف
10 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ام عبد الرحمن سيف
عضو جديد
عضو جديد
ام عبد الرحمن سيف

انثى

حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Empty
مُساهمةموضوع: حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه   حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Emptyالسبت يوليو 23, 2011 3:32 pm

ابنى فى تالتة ثانوى عنده حبوب كتيرة جدا فى وجه بدرجة بتحرجه انا جبت له كريم بيور اسكين الازرق اللى نازل فى العرض الاخير هل ينفعه واللى عارفه حاجة كويسة ياريت ما تبخلشى عليا و لكم الشكر وياريت تفيدونى يا استاذ عصام و يا استاذة رشا
د ورده
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
د ورده

انثى
العمل/الترفيه : dentist

مُساهمةموضوع: رد: حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه   حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Emptyالسبت يوليو 23, 2011 5:41 pm

بصى صفحه 122 فى كتالوج 8

اظن ان المجموعه دى مناسبه لابنك ونازل عليها تخفيض كويس

وكمان على مااعتقد مجموعه بيور سكين مناسبه برضو للحبوب فيها جيل للحبوب بس مشفتوش نازل الشهر 8

عموما اللى مجرب الاتنين يقولك على الافضل فيهم
rogi
عضو فعال
عضو فعال
rogi

انثى
العمل/الترفيه : ربة منزل /اوريفليم

مُساهمةموضوع: رد: حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه   حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Emptyالأحد يوليو 24, 2011 12:03 am

البيور سكين الازرق اللي انت جبتيه حلو جدا بس لازم المواضبة عليه يوميا و لفترة طويلة و ما يزهقش من استخدامه و انشاء الله هيجيب نتيجة حلوة معاه بسيستحسن برده يشوف دكتور عشان في بعض الاحيان بيبقى لازم يكتبله مضاد حيوي و استعملي كمان مجموعة البيور سكين بس من غير الكريم الصغير لان الازرق ده بداله
sad angel
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
sad angel

الاوسمة : وسام الحضور المميز
انثى
العمل/الترفيه : ليدر أوريفلاميه مبتدئة

مُساهمةموضوع: رد: حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه   حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Emptyالأحد يوليو 24, 2011 7:22 pm

ياجماعة دة مراهق يعنى هرمونات يعنى البيور سكن كويسة بس محتاج متخصص
ساندي
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
ساندي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه   حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Emptyالإثنين يوليو 25, 2011 12:54 pm

منتجات اورفليم مش هتنفعك في الموضوع ده خالص
لازم دكتور ويواظب ع العلاج
انا اخويا زيه بس اخويا رخم مش بياخد علاجه
ام عبد الرحمن سيف
عضو جديد
عضو جديد
ام عبد الرحمن سيف

انثى

مُساهمةموضوع: رد: حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه   حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Emptyالإثنين يوليو 25, 2011 1:31 pm

اشكر الجميع على الردود المقنعة و جزاكم الله خيرا
دايموند
عضو جديد
عضو جديد
دايموند

انثى

مُساهمةموضوع: رد: حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه   حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Emptyالإثنين يوليو 25, 2011 11:56 pm

انا كنت مشتركة في المنتدى دا من زمان وضاعت كلمة السر وانا بدخل عشان اعرف اخبار العروض بس اشتركت اليوم من تاني عشان اساعدك

في عدة وصفات لحب الشباب

انا بستخدمها ونتايجها هايلة بجد

اجمد وصفة وبجد زي السحر بتشفي الحبوب في 3 ايام هي جوزة الطيب

تاخذي حبة جوزة الطيب وتبشريها بالمبشرة الصغيرة بتاعت البهار عشان حجمها صغير مش ينفع تطحنيها بمطحنة القهوة تاخذي حوالي نصها او ربعها حسب كمية الحبوب في الوجه وتسيبي الباقي للمرة الجاية وتعجني معاه نقطتين عسل ونقطتين حليب مايكونش ساائل كتير ولا جامد ويحطهم على وشه فترة ساعتين والا ثلاث ويكررها اول يوم 3 مرات كل كم ساعة يعملها وحتشوفي الحبوب تختفي هي مع اثارها في 3 ايام

بس حاولي تعمليها طازجة كل مرة مش تطحني كمية وتستخدميها لا المادة الفعالة فيها حتطير لازم تطحنيها وعلى طول تتعجن وتتحط

في وصفة تانية هي الحلبة وبرضو تطحنيها طازجة وتعجنيها مع نقطتين عسل ويحطها على وشه فترة ويغسلها

وفي كمان المرة تذوبي منها شوي ويعمل بيها ماسك بس دي تطول شوي تاخذ لها اسبوع او اكتر
Pure Snow
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
Pure Snow

انثى

مُساهمةموضوع: رد: حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه   حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Emptyالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 6:04 pm

انا بشرتي مفيهاش حبوب بس أختي الصغيرة عندها و هي تقريباً في سن أبنك و أشتريتلها غسول بيور سكين و كان حلو معاها بس خليه يقلل من الشيبسي و الشيكولاته و المكسرات و الأكل الحريف
امراة من الزمان دا
عضو فعال
عضو فعال
امراة من الزمان دا

انثى
العمل/الترفيه : مهندسة

مُساهمةموضوع: رد: حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه   حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Emptyالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 6:57 pm

بصى الحبوب بتطلع فيها صديد ولا لا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نادر الحداد
عضو مطرووووود
عضو مطرووووود
نادر الحداد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه   حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Emptyالثلاثاء سبتمبر 06, 2011 7:07 pm

كل الكلام اللى قالوهولك البنات مظبوط وإن كنت افضل الذهاب لدكتور متخصص وانا مرة كان طالعلى حبوب مضايقانى وروحت لصيدلى موثوق فيه وقالى سيبها هتروح لوحدها عشان ده شيئ طبيعى بالنسبة لفتة المراهقة وتغير الهرمونات أهم حاجة انه مياكلش حراق ولا شيكولاتة والحبوب دى بتبقى نفسية اكتر الأحيان وعلى حسب كلامك لو هو فى ثانوية عامة بيبقى ضغط المذاكرة عليه ليها تأثير برده وكمان العصبية لو هو عصبى ده بيساعد على ظهور البثور

الخلاصة لو الحبوب كتيرة ومش طبيعية لازم يروح لدكتور ولو عادى زى اللى بتطلع لكل الشباب فى السن ده ممكن تستعملى الوصفات اللى قالولك عليها أو تنسيها وهى هتروح أهم حاجة انه ميهرشهاش عشان متعلمش فى وشه وألف سلامة عليه يا أم عبد الرحمن

حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه 20726
Roba.fouad
عضو جديد
عضو جديد
Roba.fouad

انثى

مُساهمةموضوع: رد: حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه   حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه Emptyالخميس سبتمبر 29, 2011 10:47 pm

السلام عليكم انا احب اقولك ان الحل يعتمد على اسئلة كثيرة جدا يعنى مثلا هل الحبوب دى عبارة عن مجرد روس سوداء او روس بيضاء او انها ممتلئة بالصديد؟ لان لو انها من النوع الاول او الثانى فيمكن معاجتها بالمستحضرات التجميلية او بالوصفات الطبيعية اما ان كانت من النوع الثالث فلا يمكن معالجتها الا باستخدام المستحضرات الدوائية تحت اشراف طبيب متخصص وايضا هل الحبوب مرتبطة بنوع معين من الاكل؟ فيفضل الابتعاد عنة وايضا هل سبق ان استخدم اى علاج لها وما مدى استجابتة لهذا العلاج وفى النهاية احب اضيف ان مشكلة حب الشباب هى مشكلة مزمنة ولذلك يجب التعامل معها بحكمة وبدون استعجال حتى لا تؤثر على وحهة فى المستقبل وشفاه الله وعافاه مبوب مصر: اعلان متميز

حب شباب كتير فى وجه ابنى اعمل له ايه
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» شباب حد شاف كتالوج فبراير مش عارفه الشركة بتبعتلي ليه يناير كتير كدا
» يا ورده ساعدينى
» سؤال كمان يا شباب
» يا بنات يا حلوات يا شباب يا حلوين هههه ادخلوا من فضلكوا
» شـــنـــط مـــكـــيـــاج