Oriflame Egypt نادي اعضاء اوريفليم مصر
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نادي اوريفليم لشركة اوريفليم السويدية في مصر لارقي منتجات التجميل الطبيعية والعناية بالبشرة (منتدي خاص بالدايريكتور رشا محمد)

دخولأحدث الصورالتسجيلالرئيسية

أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(

Emy Rose
The Cave
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
The Cave
عضو مميز
عضو مميز
The Cave

انثى

أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Empty
مُساهمةموضوع: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالإثنين نوفمبر 26, 2012 11:00 pm

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

لو سمحتم أنا عايزة مساعدتكم ضرووووووووووري جداً لو تقدروا

1- عايزة كريم للبشرة الجافة سواء من أوريفليم أو من خارجها بس يكون ترطيبه دهني مش مائي لأن المائي بينشفلي بشرتي زيادة و أنا مدمرة اليومين دول و يكون تأثيره بيفضل مش مجرد أتوضى أو أغسل وشي و أكنك يا زيد ما غزيت ينزل كله و ملوش لازمة ... مع العلم إني أستخدمت من أوريفليم كريم الاكسجين و كان حلو في الصيف لكن مش بينفع في الشتا و استخدمت كريم اسنشيال القديم البرتقالي و كان سئ جداً طبعاً دا بجانب الكريمات اللي من خارج أوريفليم و كلها سيئة زي نيفيا دهني و مجرد غسل الوش كأنك معملتيش حاجة أما دوف و كاميلا و جونسون كلهم ترطيب مائي و مش بينفعوا معايا خااالص

2- تاني حاجة و معلش استحملوني أنا محتاجة كريم عين كويس أنا عارفة أن مفيش حاجة بتشيل الهالات لكن أنا محتاجة كريم أحطه قبل الميك اب لأن في خبيرة تجميل كانت بتقول ان وضع الكونسيلر بدون كريم عين بيعمل تجاعيد .. فلو فيه حد جرب كريم عين كويس بيشيل الهالات خير و بركة مفيش حاجة بتشيلها بس كريم كويس ينفع تحت الميكب برضه شغال مع العلم ان عيني حساسة جدااااً

Emy Rose
عضو مميز
عضو مميز
Emy Rose

انثى
العمل/الترفيه : بحب اوريفليم

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالثلاثاء نوفمبر 27, 2012 2:36 pm

بصى يا ستى....
1- بالنسبة لمرطب البشرة فى كريمات كتيرة جدا حلوة فى اوريفليم بس انا هقولك ع المفيد استخدمى تندر كير وانت والله هتدعيلى هى غريبة وفى ناس كتير هتنتقدنى بس هو ده الحل للبشرة الجافة احسن من اى كريم
2- اما بأة كريم العين اللى تستخدميه وهيقلل الهالات بجد بس بعد استخدام مستمر لفترة هو كريم العين SEEING IS BELIEVING وعلى فكرة نازل فى كتالوج 13 بخصم رائع جدا
souma
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
souma

انثى
العمل/الترفيه : هبأة باش محاسبة اد الدنيا D:

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالثلاثاء نوفمبر 27, 2012 4:50 pm

فعلا يا ايمي مفيش حاجة بتنفع مع البشرة شديدة الجفاف في اوريفليم غير التندر كير

انا برضة كنت قولت هنا في المنتدي ان التندر كير تحفة كمرطب للبشرة الجافة و فعلا فيه ناس استغربت بس و الله تحفة و عندي واحدة صاحبتي بشرتها جافة جدا كانت بتقولي بتحطة قبل النوم وتصحي تلاقي بشرتها زي البيبي
moon333
عضو مميز
عضو مميز
moon333

انثى
العمل/الترفيه : محاسبة

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالثلاثاء نوفمبر 27, 2012 5:52 pm

بجد زى ما البنات قالو من افضل الحاجات التندر كير
وكمان انا جربت اسينشيال الروز اللى فى صفحة التخفيضات
بجد خطيييييييييييييير
وبينعم اوى
جربية ومش حتندمى
ولو ما عجبكيش خلية لايديكى برضة حيبقى حلو
The Cave
عضو مميز
عضو مميز
The Cave

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالثلاثاء نوفمبر 27, 2012 7:07 pm

شكراً ليكم جداً جداً جداً أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 855315 بس أنا عندي فعلاً التندر و بعمل بيه بالليل لكن بمجرد اني بغسل وشى كأني كنت حطه سمنة و نزلت لكن مش حاسه إنه مفيد لجفاف بشرتي خاااالص أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 820935 ياريت لو تعرفواحاجة تانية تنجدوني
إيمي كريم العين دا بيتحط تحت الميك أب عادي و الا قبل النوم بس؟

The Cave
عضو مميز
عضو مميز
The Cave

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالثلاثاء نوفمبر 27, 2012 7:14 pm

مون أنا لسة عندي كريم اسنشيال البرتقالي و بعمل برضه بيه إيدي و بصراحة خايفة أشتري حاجة تانية تقعد جانبه خاصة ان عندي كذا كريم للإيد و الجسم
أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 705119
moon333
عضو مميز
عضو مميز
moon333

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالثلاثاء نوفمبر 27, 2012 7:32 pm

The Cave كتب:
مون أنا لسة عندي كريم اسنشيال البرتقالي و بعمل برضه بيه إيدي و بصراحة خايفة أشتري حاجة تانية تقعد جانبه خاصة ان عندي كذا كريم للإيد و الجسم

خلاص ما تزعليش
انتى كل يوم باليل تغسلى وشك بغسول كريمى ودة مهم جدا فى الوقت دة
وجربى التندر كير بس بعد الغسيل مباشرة ويا ريت يكون بمية دافية عشان يتشرب كويس
وعندى اقتراح تانى ممكن يفيد
اية رايك فى كريمات ميلك اند هنى الجديدة للبشرة شديدة الجفاف
حاولى تجربيها
ويارب تفيدك وابقى طمنينى
وغذى بشرتك بماسكات للبشرة الجافة زى اسينشيال الروز اللى كان بينزل قبل كدة
أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 705119
The Cave
عضو مميز
عضو مميز
The Cave

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالثلاثاء نوفمبر 27, 2012 7:44 pm

شكراً يا مون تسلملي إيديك .. هجرب فعلاً النهاردة تاني التندر و لو نفع أكيد هقولكم ان شاء الله
أما مجموعة ميلك اند هاني أنا فعلا بفكر فيها بس عشان جديدة معرفش حد استخدمها و مش عارفة حلوة و الا لأ يا ريت لو حد جربها يقولنا أخبارها إيه !
ماسك الاسينشيال فعلاً في ناس قالولي إنه حلو و احتمال اشتريه لو نزل بس أنا بشرتي محتاجة كريم اليومين دول أكتر من الماسك لإني حاساها ناشفة و احنا لسة مدخلناش في الشتا مش عارفة كمان شهر هعمل إيه ربنا يستر

moon333
عضو مميز
عضو مميز
moon333

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالثلاثاء نوفمبر 27, 2012 7:53 pm

تسلمى يا قمر
احنا اخوات
وانا باعانى من نفس المشكلة
فكان الحل انى لما ابل وشى شوية مية لازم ادهنة
جربى حاجات مغذية وان شاء الله حتنبسطى
ركزى بس شوية مع وشك عشان نعدى فترة ما بين الفصول دى
The Cave
عضو مميز
عضو مميز
The Cave

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالثلاثاء نوفمبر 27, 2012 8:21 pm

شكراً يا جميل و يارب الفترة دي تعدي على خير ووشي يتعدل أحسن حاسة إني كمان يومين مش هاعرف نفسي هههه
أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 363247
Emy Rose
عضو مميز
عضو مميز
Emy Rose

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالأربعاء نوفمبر 28, 2012 9:21 am

The Cave كتب:
شكراً يا جميل و يارب الفترة دي تعدي على خير ووشي يتعدل أحسن حاسة إني كمان يومين مش هاعرف نفسي هههه
أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 363247
على فكرة انت ممكن فعلا تكونى بتغسلى بشرتك بمية سخنة دايما صح مون هى اللى لفتت نظرى للحتة دى لما بتقولك اغسلى بمية دافية وبعدين حطى التندر ماشى كدة ممكن خلى بالك ان المية السخنة مدمرة جدا للبشرة فى الشتا حاولى تستخدمى مية فاترة اقرب للباردة مش للسخنة ودايما كل ماتغسلى وشك حتى لو بمية بس رطبيه بكريم اى نوع من اللى عندك عادى واستخدمى الغسول الكريمى فعلا وحاولى مرتين كفاية مترهقيش بشرتك اول متصحى وقبل النوم لازم وبعدين استخدمى التندر
بالنسبة لكريم العين بيتحط عادى فى اى وقت وطبعا طبعا تحت المكياج ده اساسىوابئى طمنينا على بشرتك
monmon mony
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
monmon mony

انثى
العمل/الترفيه : teacher

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالأربعاء نوفمبر 28, 2012 2:16 pm

ماسك الاسينشال الى لونه بمبى ف كيسين دة تحفة جدا
مرطب فظيع فظيع
انا بستخدمه دايما ف الشتا عشان انا بشرتة مركبة بس بتنشف وتقشر ف الشتا
moon333
عضو مميز
عضو مميز
moon333

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالأربعاء نوفمبر 28, 2012 8:48 pm

[quote="The Cave"]شكراً يا جميل و يارب الفترة دي تعدي على خير ووشي يتعدل أحسن حاسة إني كمان يومين مش هاعرف نفسي هههه

اطمنى دى فترة بس ووشك حيبقى زى الفل ان شاء الله
وكمان نسيت اقولك حاجة مهمة
لما تاخدى شاور ادهنى وشك قبل ما تطلعى من الحمام
وحتنبسطى اوى من النتيجة
The Cave
عضو مميز
عضو مميز
The Cave

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالأربعاء نوفمبر 28, 2012 10:00 pm

اقتباس :
على فكرة انت ممكن فعلا تكونى
بتغسلى بشرتك بمية سخنة دايما صح مون هى اللى لفتت نظرى للحتة دى لما
بتقولك اغسلى بمية دافية وبعدين حطى التندر ماشى كدة ممكن خلى بالك ان
المية السخنة مدمرة جدا للبشرة فى الشتا حاولى تستخدمى مية فاترة اقرب
للباردة مش للسخنة ودايما كل ماتغسلى وشك حتى لو بمية بس رطبيه بكريم اى
نوع من اللى عندك عادى واستخدمى الغسول الكريمى فعلا وحاولى مرتين كفاية
مترهقيش بشرتك اول متصحى وقبل النوم لازم وبعدين استخدمى التندر

بالنسبة لكريم العين بيتحط عادى فى اى وقت وطبعا طبعا تحت المكياج ده اساسىوابئى طمنينا على بشرتك

أنا فعلاً بغسل وشي بمية سخنة لإني مش بقدر أستحمل المياة العادية أو الفاترة على إيدي بحس إنها متلجة لدرجة ان صوابعي كانت بتقف من الساقعة لكن والله بحاول بقدر المستطاع و غالباً هي دي اللي عاملة المشكلة ... أنا عملت زي مقولتي امبارح و غسلت وشي و حطيت التندر النهاردة ناشف برضة بس اهدى شوية ربنا يسهل هعمل كدة تاني النهارة و اقولكم إيه الأخبار

اقتباس :
ماسك الاسينشال الى لونه بمبى ف كيسين دة تحفة جدا
مرطب فظيع فظيع
انا بستخدمه دايما ف الشتا عشان انا بشرتة مركبة بس بتنشف وتقشر ف الشتا

للأسف الماسك مش نازل لا الكتالوج دا و لا اللي بعده فعلاً ناس كتير شكرولي فيه هحاول أسأل عنه في المحلات اللي بتبيع حاجات اوريفليم يمكن الاقيه عند اي حد ربنا يسهل

اقتباس :
اطمنى دى فترة بس ووشك حيبقى زى الفل ان شاء الله
وكمان نسيت اقولك حاجة مهمة
لما تاخدى شاور ادهنى وشك قبل ما تطلعى من الحمام
وحتنبسطى اوى من النتيجة
فكرة حلوة أوي تسلم ايديك إن شاء الله هعمل كدة و أقولك إيه الأخبار

أنا بشكركم كلكم جداً جداً جداً ربنا يباركلي فيكم
أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 20726
Admin
عضو جديد
عضو جديد
Admin

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالأربعاء نوفمبر 28, 2012 10:06 pm

كريم اسنشيال الازرق الجديد نازل في كتالوج 12 مرطب مركز للوجه كود 23748 هذه المجموعه بفيتامين عالي الترطيب يستخدم في اي وقت وممكن يستخدم معاه منظف اسنشيال 3×1 وده لا يشطف يزال بقطنه وبعدين يوضع الكريم المرطب كود 23753 ب 24 سعر الكتالوج والكريم ب34 أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 103841
The Cave
عضو مميز
عضو مميز
The Cave

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالأربعاء نوفمبر 28, 2012 10:30 pm

Admin كتب:
كريم اسنشيال الازرق الجديد نازل في كتالوج 12 مرطب مركز للوجه كود 23748 هذه المجموعه بفيتامين عالي الترطيب يستخدم في اي وقت وممكن يستخدم معاه منظف اسنشيال 3×1 وده لا يشطف يزال بقطنه وبعدين يوضع الكريم المرطب كود 23753 ب 24 سعر الكتالوج والكريم ب34 أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 103841

أنا فعلاً فكرت في المجموعة دي بس معرفش أي حد استخدمها عشان أعرف حلوة و الا لأ و خايفة جداً اشتري الكريم يطلع ترطيبه مائي زي القديم لأن القديم برضه كان مكتوب إن ترطيبه عالي و منفعش معايا خالص أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 705119
souma
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
souma

انثى
العمل/الترفيه : هبأة باش محاسبة اد الدنيا D:

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالخميس نوفمبر 29, 2012 2:46 am

خلي بالك يا the cave الميه السخنة دي بجد دماااااااااار للبشرة

انا بشرتي دهنية جدا مش قادرة اقولك ازاي بغسل و شي و ربع ساعة بحس انه بيلمع و للأسف برضة مش بقدر اغسل وشي في الشته غير بمية سخنة و وشي بيقشر و بينشف ما بالك كل دا بيحصلي و انا بشرتي في الاصل دهنية لو انتي بأه بشرتك جافة ولا حتي عادية هتكون عملة ازاي !! أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 461734
Emy Rose
عضو مميز
عضو مميز
Emy Rose

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالخميس نوفمبر 29, 2012 9:59 am

souma كتب:
خلي بالك يا the cave الميه السخنة دي بجد دماااااااااار للبشرة

انا بشرتي دهنية جدا مش قادرة اقولك ازاي بغسل و شي و ربع ساعة بحس انه بيلمع و للأسف برضة مش بقدر اغسل وشي في الشته غير بمية سخنة و وشي بيقشر و بينشف ما بالك كل دا بيحصلي و انا بشرتي في الاصل دهنية لو انتي بأه بشرتك جافة ولا حتي عادية هتكون عملة ازاي !! أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 461734
عندك حق فعلا يا سوما مانا بشرتى دهنية بردو بس مش ممكن اغسلها بمية سخنة ابدا هو انا مستغنية عنها وعلشان كدة قلت بردو ان المية السخنة مدمرة للبشرة فعلا
moon333
عضو مميز
عضو مميز
moon333

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالخميس نوفمبر 29, 2012 5:12 pm

المية السخنة مش بس دمار وازالة دهون
دى بتساعد على تجعد الوجة بسرعة
ودايما بيبقى عرضة لصدمات الهوا
انا باقول فاترة
عشان الوش مسامة تفتح حبة وتتشرب الكريم
اما بالنسبة لاسينشيال الازرق
اشينشيال لحماية البشرة اللى فى صفحة التخفيضات احسن منة
وانا جربت الاتنين
وانا بصراحة مرشحة مجموعة ميلك اند هنى كريم وغسول
ان شاء الله تكون فعالة
وبجملة التجارب
وابقى طمنينا
The Cave
عضو مميز
عضو مميز
The Cave

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالأحد ديسمبر 02, 2012 2:48 pm

تسلم ايديكم يا احلى بنات شكراً جداً لاهتمامكم
أنا والله بحاول فعلاً في موضوع المية السخنة دا بس فعلاً مش بقدر استحمل غيرها الدكتور بيقول ان عندي نيجاتيف روماتويد فاكتور بالرغم من ان تحاليلي كلها سليمة و عشان كدة مش بستحمل المية الباردة او حتى الفاترة مش بقدر استخدمها غير لما بيكون الجو حر نار غير كدة مش بقدر خاالص
أنا بستخدم التندر زي مقولتوا و شغال كويس بس بحطة بالليل بس بخاف احطه و اخرج بيه و بفكر فعلاً اشتري كريم النهار و المنظف بتاع ميلك اند هاني يارب يكون في اي حد استخدمه يقولنا اخبارهم إيه وأنا لو اشتريتهم اليومين دول هجربهم و أقولكم الأخبار
أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 268362
أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 268362 أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( 268362
moon333
عضو مميز
عضو مميز
moon333

انثى

مُساهمةموضوع: رد: أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(   أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :( Emptyالأحد ديسمبر 02, 2012 4:20 pm

فية حاجة كمان ممكن تعمليها كل اسبوع
مع الحمام اعملى صنفرة لبشرتك
بس مش باسكرب عادى
حيبقى خشن اوى على بشرتك
عندك بيلنج كريم من اوبتيمالز
رقيق وتحفة
جربى وربنا يصلح الحال وابقى طمنينا
والف سلامة عليكى

أرجوكم عايزة كريم كويس ضروري :(
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-