Oriflame Egypt نادي اعضاء اوريفليم مصر
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نادي اوريفليم لشركة اوريفليم السويدية في مصر لارقي منتجات التجميل الطبيعية والعناية بالبشرة (منتدي خاص بالدايريكتور رشا محمد)

دخولأحدث الصورالتسجيلالرئيسية

كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم

medo
soraya90
achina37
دعاء محمد السيد
sad angel
فراشة الدنيا
ساندي
feky
دعاء عبد الحميد
Mostafa
sara.hosny
dinaali
asd1234
مصطفى خروب
18 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
مصطفى خروب
عضو نشيط
عضو نشيط
مصطفى خروب

ذكر
العمل/الترفيه : مهندس مدنى

كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Empty
مُساهمةموضوع: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالإثنين أبريل 23, 2012 9:49 pm

[center]انا كانت جاتلى فكرة كده واتمنى تشاركونى فيها عشان الكل يستفيد
ايه رايكم كل واحد يدخل يكتب رايه فى كل منتج من اللى جربهم وايه الحلو وايه الوحش وكده يعنى

سامع حد جاى فى باله دلوقتى انه يقوللى فيه مواضيع كتير بخصوص الكلام ده وبيحضر نفسه انه يحطلى كذا رابط لمواضيع مشابهه
انا عارف المواضيع دى وقريتها واستفدت منها جدا وكل اللى ساهمو فيها مشكورين
بس من وقت المواضيع دى لحد دلوقتى فيه ناس اكتر جربت حاجات اكتر وانا منهم انا كنت داخل اوريفليم وما كنتش اعرف عنها غير برفان واحد هو اسيندنت السودا لكن دلوقتى ما شاء الله كبرت وعرفت وجربت منتجات كتير ومنكم كتيييييييييييييييييييييييير زييى
طب ليه بقى ما نحطش تجاربنا هنا ونفيد نفسنا ونفيد بعض قبل ما نفيد الاعضاء الجديده
ايه رايكم
مش بس كده انا رأييى كمان نناقش آراء بعض ولو حد عايز يسال عن منتج يسال

لو حد رافض الفكر يقول جايز اكون فكرت غلط
واللى بيأيدنى يكتب تجربته مع المنتجات

شكرا لأحسن اعضاء لاحلى منتدى
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالإثنين أبريل 23, 2012 10:57 pm

طيب مانخليها علي حسب كل شهر لواحده
يعن بعد ماحد يطلب اورد ليه ويجرب المنتجات اللي طلبها يقول رايه فيها
ده هيساعد كتير خصوصا الناس اللي عاوزة تجمع نقط مش بيبقوا عارفين يشتروا ايه
وكمان كل واحد فين جرب زيادة عن 30 او 40 منتج فمحدش هيعرف يقول رايه في كل الحاجات دي
كل شهر هتبقي بس علي منتجات الكاتلوج ده واسهل بكتير
ده رايي
وشكرا علي الموضوع انا بحب الموضوعات دي وبستفيد منها جدا
مصطفى خروب
عضو نشيط
عضو نشيط
مصطفى خروب

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالإثنين أبريل 23, 2012 11:30 pm

متشكر على اهتمامك
انا بس كنت عايز اقول ان بالنسبه لمنتجات كل شهر فده بيحصل كل شهر ان بيبقى فيه موضوع تغطيه للكتالوج
لكن انا كنت قصدى ان يبقى في الموضوع كل التجارب بحيث ان كل واحد يدخل ويقرى اللى فيه يبقى كأنه جرب معظم منتجات اوريفليم ويقدر يحدد اللى محتاجه ويبقى مستنيه لما ينزل فى اى شهر
يعنى قصدى ان يبقى الموضوع كانه موسوعه
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالإثنين أبريل 23, 2012 11:50 pm

موسوعة فكرة كويسة علي فكرة
بس ده بيتهيالي هيحتاج حد يدير الموضوع عشان يكون منظم
بمعني انت مثلا تحدد ان هنبدا كلام عن البرفانات الرجالي
وكل واحد يقول رايه
وبعد كده البرفانات الحريمي مثلا
وبعدين منتجات البشرة مجموعة مثلا بيور سكن
وبعدين مجموعة الشاي الاخضر
وبعدين الشاور
وبعدين الاكسسورات
وكده لحد مانكون اتكلمنا عن كل المنتجات
ده اقتراح
انما مفتوحة كده احنا هنتلخبط والجديد بردده هيتلخبط
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 12:25 am

صح يا جيجي فكرة حلوة جدا يا مصطفي والموضوع حيفيد ناس كتير وانا معاكم حددوا اللي انتم عايزين تبدؤا بيه وليكن مثلا حاجة من اللي الناس كلها حتجيبها عشان الصيف زي الصن بلوك او مستحضرات مانعه للتعرق او مثلا الكريمات اللي بتنزلها الشركة خاصه للصيف وبتناسب اكتر طبيعته وهكذا
وكمان الناس اللي بتجرب منتج يكون نازل لأول مرة تدخل وتقول رأيها وتجربتها استخدمته ازاي مثلا وكده
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 1:27 am

انا موافقة
ونبدا ان شاء الله
اختاروا حاجة نبدا بيها
sara.hosny
عضو ملكي
عضو ملكي
sara.hosny

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 10:15 am

وانا كمان موافقه دا موضوع حلو قوى شكرا ليك يا مصطفى على الفكره دى
Mostafa
عضو جديد
عضو جديد
Mostafa

ذكر
العمل/الترفيه : Tourism

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 10:55 am

فكره جميله جدا ويبقي مرجع للي عايز يجرب برفان معين او منتج معين يعرف عنه كل حاجه قبل ما يجيبه من الناس اللي جربته انا معاكم وهكتبلكم كل حاجه جربتها وراي فيها بصراحه ووقت استخدامها وتناسب مين من اللي هيستخدموها ها هتبداو بايه؟
دعاء عبد الحميد
عضو جديد
عضو جديد
دعاء عبد الحميد

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 11:30 am

وانا معاكوا كمان
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 1:34 pm

خلاص خلونا نبدا بالبرفانات الرجالي الاول
علي اساس ان مصطفي هو صاحب الفكرة ولازم اول واحد يستفيد
انا معرفش عنها اي حاجة غير نوع واحد اشتريته هديه قبل كده مش فاكرة اسمه
والجلاسير اللي كان هديه علي ال200 نقطة
feky
عضو فعال
عضو فعال
feky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 2:03 pm

فكرة حلوة كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم 70634

البارفانات الرجالى

جلاسير الزرقا جميلة وقوية ودايما مطلوبة

سول ريحتها قوية برضه

سيجنتور من البارفانات المميزة وريحتها مش مكررة كتير

s8 معجبتنيش اوى

جيوردانى مان برضه معقولة بس حاسة ان جلاسير احلى

جلاسير الزرقا احلى من جلاسير البيضا والاورنج

وعايزة اقولكم عن معلومة تفيدكم عند اختيار البارفانات ان البارفانات اللى داخل فى مكونها اخشاب بتبقى جميلة وتقريبا دا بيبقى دليلى لاختيار البارفان ودايما بيطلع جمييييييل

وعموما البارفانات دى ازواق فى ناس تحب البارفانات القوية وفى ناس تحبها هادية يارب تكونوا استفدتوا من كلامى
ساندي
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
ساندي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 2:10 pm

انا معاكم بس ليا رجاء الاول من باشمهندس مصطفي
ياتغير توقيعك ياتصغره انا ايدي وجعتني رايحه جايه بالماوس عشان اقرا بقيت السطر كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم 626907 كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم 626907
sara.hosny
عضو ملكي
عضو ملكي
sara.hosny

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 2:25 pm

انا كمان جبت الجلاسير الزرقاء ريحتها حلوه قوى هيا من البرفانات الهاديه والسول كمان عجبتنى والسجنتشر تحفه اما الارتكت حكايه دول اللى انا جبتهم اما الاسيندينت السودا اختى بتقول عليها جميله جدا هى شمتها مع واحده صاحبتها
مصطفى خروب
عضو نشيط
عضو نشيط
مصطفى خروب

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 2:44 pm

ساندي كتب:
انا معاكم بس ليا رجاء الاول من باشمهندس مصطفي
ياتغير توقيعك ياتصغره انا ايدي وجعتني رايحه جايه بالماوس عشان اقرا بقيت السطر كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم 626907 كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم 626907
اوك يا ساندى من عنيا حاضر واسف لكل اللى سببتلهم مشكله بتوقيعى ده
هو بس جه كده لانى كانت اول مره اجرب احط توقيع بس خلاص جارى تغييره
مصطفى خروب
عضو نشيط
عضو نشيط
مصطفى خروب

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 2:59 pm

متشكر ليكو كلكو على كل الاقتراحات اللى اقترحتوها وانا بأيدفكرة asd1234 لانها هتنظم الموضوع اكتر طبعا
معلش دى من طبيعة شغلى انى مهندس مدنى بابنى البيوت وبعدين يجى السكان يفرشوها ويجهزوا ديكورها بنفسهم

وكمان متشكر ليها كمان مره عشان بدات بالبرفانات الرجالى لانها اكتر حاجه بجيبها وانا مغرم بالبرفانات
جدا جدا ويمكن دى اكتر حاجه هشارك بيها معاكم ومتهيالى بتهم برضه كل الناس

كنت بس عايز اضيف حاجه كمان عشان الموضوع يبقى بالقوه اللى بحلم بيها هى ان مش كل واحد يدلو بدلوه ويقول رايه ويمشى ... لا احنا عايزين نعلق على اراء بعض ونناقش اراء وتجارب بعض ولا ايه رايكم
كمان شكرا جدا لكل اللى تفاعل مع الفكره ولكل اللى شارك وكل اللى بيفكر يشارك
مصطفى خروب
عضو نشيط
عضو نشيط
مصطفى خروب

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 3:34 pm

بالنسبه للبرفانات الرجال
بصفه عامه بدون استثناء انا ما شوفتش برفان رجالى فى اوريفليم ريحته وحشه (على عكس الحريمى مثلا ليا ملاحظات على بعض الحاجات بس لما نيجى لوقتها) يعنى مممكن ما تحبش برفان بس ما تقدرش تقول عليه ريحته وحشه ولو حطيته ما تبقاش زهقان منه او مضايق مش عارف ده رايى واللى من رايى يقول واللى شايف ان فيه حاجه وحشه يقول

انا هبدا باكتر برفان بحبه

الاسيندنت بيور (البيضاء): بصراحه برفان اكتر من رائع وبحبه جدا جدا وهو اول برفان جبته من اوريفليم على فكره
انا بحس ان ريحته اهدى وارق ريحة برفان ممكن تشمها
كمان لاحظت حاجه غريبه لما جربت التست اللى كان نازل فى الكتالوج بتاع برفان بارادايس الحريمى حسيت انه شبه الاسيدنت بيور اوى بس على اهدى كمان
الازازة بتاعته شكلها شييييك جدا وهو صناعه فرنسا75 مل وثباته فوق المتوسط
وعلى فكرة انا ناوى ان شاء الله ده اللى هاحط منه يوم فرحى

s8الابيض: البرفان ده كنت مستغليه بالنسبه لحجمه 50مل بس جبته فى العرض بتاع شم النسيم ده وقولت مش هيخسر
بس أول ما جربته رحت جبت منه اتنين كمان
بجد برفان حكايه واسطورى كده وبحس بانه مختلف كده مالوش زى هو ريحته عامله زى بتاعه كده عاملة زى الجلى كولا بس بالعرقسوس ريحته قريبه من كده واخده منها شويه بس على احساس رائع مش عارف ليهfeky
ما حبتهاش
الازازة بتاعتها لوحدهاحته ديكور صناعته فرنسى عيبه الوحيد انه 50 مل بس ثباته الرهيب يعوض حجمه رشه واحده منه كفايه

معلش اناايدى تعبت من الكتابه هاكمل الباقى بعدشويه
ومستنى تعليقم على رأيى
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 4:24 pm

انا مش هعرف اشارك في البرفانات الرجالي ماعنديش خبرة فيها بصراحة
بس استفد من اللي كاتبتوه
بس طلب ممكن اخر مشاركة في البرفانات الرجالي
كل واحد يكتب بالترتيب كده ايه اكتر حاجة عجبته من الاحلي للاوحش
عشان نستفيد واكيد في نوعين اوتلاتة هنتفق كلنا انهم احسن حاجة
وكمان في البرفانات الرجالي ممكن نتكلم برده عن الاسبريهات ومزيلات العرق وفوم الحلاقة اللي بيكون نفس ريحة البرفان
يعن ايه رايكم فيه ؟؟؟ هل نفس الريحة والثبات ولا مختلف
عشان يبقي الموضوع شامل عن البرفانات
فراشة الدنيا
عضو فعال
عضو فعال
فراشة الدنيا

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 4:42 pm

انا حبيت قوى الارتشكت والفلامبوينت ودول اكتر اتنين حبيتهم
ساندي
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
ساندي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 5:30 pm

اصلا اصلا اصلا مفيش برفان رجالي وحش في اوريفليم بجد دي اكتر حاجه بحبها في الشركه
حتي الافترشيف كلهم يجننوا
هي بس بتبقي درجات وراحه نفسيه للبرفان
حتي الجلاسير الازرق مع انه في الضياع دقيقه ويطير ومع ذلك بحبه جدا جدا ادمان يعني
علي فكرة مع اني بنت بس مش بجيب لنفسي برفانات حريمي خالص
بجيب للي بيطلب بس
انما بجيب لنفسي برفانات رجالي واقعد اشم فيها اصلي شمامه ههههههههههه
و ده لاني اصلا مش بحط بره البيت برفيوم عشان حرام
sad angel
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
sad angel

الاوسمة : وسام الحضور المميز
انثى
العمل/الترفيه : ليدر أوريفلاميه مبتدئة

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 6:30 pm

شوفو بقى أنا ممكن أقول أية اللى مش عجبنى لأن بصراحة مفيش حاجة معجبتنيش وأنا من النوع اللى بجرب قبل منصح الناس عشان أفهم المنتج ونتيجتة الاول
أمممممم
مش عرفة ممكن مجموعة الكونسيلر الثلاثية دى معجبنيش فيها بس حجمها لكن غير كدة هى تحفة بجد
والميراج مش بتعجبنى نهائى ولا البريشيوس الدهبى
وبحب الميوز والديفين الحمرا والدى لايت والجيورديانى وايت حببتى والبراديس جميلة برضو والمس أو الزرقة والدهبى
الرجالى
الفلامبوينت تحفة جدا وشيك قوى والجيورديانى البنى والسيجنتشور بحبهم جدا
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 7:17 pm

انا شخصيا عجبتني الأركتكت - على اسم مهنتك يا بشمهندس - متنطقوهاش ارشتكت -
والأسيندت السوده مش بطالة لكن اللي حلوة قوي السول وبس كده في الرجالي الباقي ياما مشمتهوش او رحته مكانتش جذابة او حسيته هادي او مش قوي لأن زوجي بيطلع من الساعه 5 صباحا ومش بيرجع غير على النوم مقضي حياته في المواصلات وبيبقي عايز حاجه جامده
واكيد حنتكلم على البارفانات الحريمي عشان خطيبتك يكون لها نصيب ولا انتا بخيل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Mostafa
عضو جديد
عضو جديد
Mostafa

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 8:46 pm

طيب يجي دلوقتي دوري انا الاول لو سمحتم هتكلم علي البرفانات عامه يعني ازاي ترش البرفان وايه اللي بيخليك مش تشمه واوقات انك تحطه فيها
نبدا ازاي ترش البرفان البرفان بيترش الاول لفوق يعني من تحت لفوق علي اماكن النبض وتبقي الازازه باصه لفوق علشان تدي للبرفان فرصه انه ينتشر ويتوسع وياخد اكبر قدر من المكان اللي هترشه عليه الاماكن المفضله خلف الكوع وخلف الاذن وعلي اسفل الرقبه وعلي الصدر وعلي خصلات الشعر ومش يحبذ انك ترش كتير علي الرقبه علشان مش يبقي في التهابات ويحبذ انك تاخد شور قبله علشان تفتح المسام وياريت كمان قبل النوع علشان تفتحها وتديها فرصه للانتعاش وانها تفرز العرق ومش تتحبس
الحاجه التانيه لما تستخدم الرفان يفضل انك تستخدم المجموعه كامله من مزيل العرق ويفضل الرش والافترشيف وياسلام لو ليه كمان شور جيل
الموضوع التاني ان البرفان انواع ومش كل البرفانات تقدر ترشها في واقت واحد يعني في برفانات تقيله انا مش بحبذها في الصيف مثلا زي سيجنتشر ودا راي شخصي وبفضل عنه السول وممكن الاسيدنت بيور بس مش جربتها البشمهندس مصطفي بيشكر فيها وزي كمان ألاوربان لوفيرز وزي الايكلات سبورت ويفضل استعمالهم بالنهار علشان هما اللي بيغيرو ريحة العرق مش العرق اللي بيغير ريحتهم اما عن بالليل فدا علي حسب المكان اللي هتروحوا يعني لو سهره خاصه يبقي الاسيدنت السودا ولو خروجه مع اصحابك تبقي الاس 8 نايت وفي حاجات بتمشي مع الليل والنهار ودا زي البلاتنيوم علي فكره ملحوظه صغيره ممكن الكلام دا مش يتوافق مع ناس تانيه دا رايي الشخصي علشان البرفان دا احساس وزوق وهما الاتنين بيختلفوا من شخص للتاني
دي المقدمه ويارب تكونوا مش زهقتوا مني اكمل ولا ايه اكمل واجري علي الله ولو مليتوا سامحوني
هبدا بالترتيب من الاحلي للاوحش وهعمل في الاعتبار اننا في فصل الصيف
اولا السول بجد تحفه ثبات محترم ريحه تهبل كل اللي شمها شكر فيها وتنفع للخروج بالنهار للذهاب للعمل
ثانيا ايكلات سبورت جامده كريحه جدا لدرجه ببقي مرووش وانا حاططها وبفضل اشم في نفسي وللي جنبي بيفضل يشم فيا وبعمل ازمة شم في المكتب وثباتها بالنسبالي 6 ساعات زي السول وقت العمل يعني
دول بالنهار
بالليل
لو خروجه اصدقاء عادي اولا s8 night ريحه ملهاش حل وثبات جامد
ثانيا الاسيدنت السودا لو سهره او فرح دبلوماسي راقي طبعا مش هتكلم علي ريحة الفانيليا اللي فيها تحفه وثباتها جامد
نيجي بقي للي ينفع بالليل والنهار ودي البلاتنيوم بحس فيها برستيج محصلش تحفه وجامد اوي
المره اللي جايه هتكلم علي البرفانات في الشتاء وعلي فكره ملحوظه انا جربت الحلاسير الزرقا ريحتها تحفه بس ثثباتها مش لذيذ خالص عايزه بجد راجل رياضي اخره ساعتين رياضه ويشوف غيرها
جربت الدي ماركوو ثبات حلو بس ريحه مش عجبتني
كدا اناطولت اوي واكييييييييييد زهقتوا مني سلام بقي
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 8:49 pm

لا كلامك كويس
بالنسبة لحد مش فاهم في البرفانات الرجالي زيي
كمل
Mostafa
عضو جديد
عضو جديد
Mostafa

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 8:55 pm

مصطفى خروب كتب:
بالنسبه للبرفانات الرجال
بصفه عامه بدون استثناء انا ما شوفتش برفان رجالى فى اوريفليم ريحته وحشه (على عكس الحريمى مثلا ليا ملاحظات على بعض الحاجات بس لما نيجى لوقتها) يعنى مممكن ما تحبش برفان بس ما تقدرش تقول عليه ريحته وحشه ولو حطيته ما تبقاش زهقان منه او مضايق مش عارف ده رايى واللى من رايى يقول واللى شايف ان فيه حاجه وحشه يقول

انا هبدا باكتر برفان بحبه

الاسيندنت بيور (البيضاء): بصراحه برفان اكتر من رائع وبحبه جدا جدا وهو اول برفان جبته من اوريفليم على فكره
انا بحس ان ريحته اهدى وارق ريحة برفان ممكن تشمها
كمان لاحظت حاجه غريبه لما جربت التست اللى كان نازل فى الكتالوج بتاع برفان بارادايس الحريمى حسيت انه شبه الاسيدنت بيور اوى بس على اهدى كمان
الازازة بتاعته شكلها شييييك جدا وهو صناعه فرنسا75 مل وثباته فوق المتوسط
وعلى فكرة انا ناوى ان شاء الله ده اللى هاحط منه يوم فرحى

s8الابيض: البرفان ده كنت مستغليه بالنسبه لحجمه 50مل بس جبته فى العرض بتاع شم النسيم ده وقولت مش هيخسر
بس أول ما جربته رحت جبت منه اتنين كمان
بجد برفان حكايه واسطورى كده وبحس بانه مختلف كده مالوش زى هو ريحته عامله زى بتاعه كده عاملة زى الجلى كولا بس بالعرقسوس ريحته قريبه من كده واخده منها شويه بس على احساس رائع مش عارف ليهfeky
ما حبتهاش
الازازة بتاعتها لوحدهاحته ديكور صناعته فرنسى عيبه الوحيد انه 50 مل بس ثباته الرهيب يعوض حجمه رشه واحده منه كفايه

معلش اناايدى تعبت من الكتابه هاكمل الباقى بعدشويه
ومستنى تعليقم على رأيى

بشمهندس حضرتك متاكد ان الs8 العاديه ريحتها حلوه وكمان ثابته طيب بتهفهف كدا زي الs8 night ولا لا يعني اللي جنبك بيشمها اصلي ناس كتير قالت انها مش ثابته وكمان انها خفيفه راي حضرتك ايه
Mostafa
عضو جديد
عضو جديد
Mostafa

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالثلاثاء أبريل 24, 2012 10:04 pm

dinaali كتب:
انا شخصيا عجبتني الأركتكت - على اسم مهنتك يا بشمهندس - متنطقوهاش ارشتكت -
والأسيندت السوده مش بطالة لكن اللي حلوة قوي السول وبس كده في الرجالي الباقي ياما مشمتهوش او رحته مكانتش جذابة او حسيته هادي او مش قوي لأن زوجي بيطلع من الساعه 5 صباحا ومش بيرجع غير على النوم مقضي حياته في المواصلات وبيبقي عايز حاجه جامده
واكيد حنتكلم على البارفانات الحريمي عشان خطيبتك يكون لها نصيب ولا انتا بخيل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دينا معلش هتعبك انا طبيعة شغلي زي جوزك بالظبط ربنا يخلهولك ممكن تساعديني بجد قوليلي ايه الرفانات اللي بيرشها من 5 الصبح وبتشميها فيه لما يرجع بالسلامه اخر النهار علشان انا بجد بحتار كلهم حلوين بس عايز استقر علي كام واحد كدا ويكونوا هما الخلاصه من ناحية الانتشار والثبات وميرسي ليكي اوي وز
دعاء محمد السيد
عضو فعال
عضو فعال
دعاء محمد السيد

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالأربعاء أبريل 25, 2012 12:12 am

انا جربت برفانات حريمى جوردانى جولد حلوة اوى ومميزة وجوردانى وايت ريحتة رهيبة تحفة ومختلفة عن اى برفان تانى
البرفانات الرجالى اشتريت منها كتير لزوجى والافضل بالترتيب:
1_ فلامبوينت بيحبها موت وخصوصآ لما لقى شعارها محفور على العلبة من جوة فقال دى حاجة محترمة اوى
2_الاركتيكت تحفة
3_الجوردانى البنى دى للخروجات الشيك
4_الاسيندنت السودا انا شخصيآ بموت فيها حلوة اوووووووووووووى
5_الديماركو شغالة
6_الجلاسير الزرقا عجبت زوجى اوى بس خفيفة شوية
وطبعآ الافتر شيف جوردانى جولد وجلاسير وs8نايت حلوين
بس مزيلات العرق مش حلوة ومعجبتش زوجى علشان بتعمل ابيض فى الهدوم وهو بيفضل الاسبريهات عليها

dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالأربعاء أبريل 25, 2012 3:04 am

احم بص يا مصطفي هو البارفانات اللي بتتكلم عنها دي مش موجوده للأسف في اوريفليم او على الأقل مش من الحاجات اللي جبناها -ودي قليلة جدا - لكن انا عندي واحده صاحبتي جوزها كان بيحط السول - ايام ما كانت بتنزل ب 60طبعا - وكانت بتثبت معاه وهو كان بيطلع من 5ص ومبيرجعش برضه غير على النوم وكانت بتشمها في هدومة كمان
اتمني اني اكون افدتك لأن زي مانتا عارف البارفانات في اوريفليم غالية شويتين geek فالحاجات اللي جبناها يا اما كانت هدايا من الشركة على النقط زي الجلاسير او هدايا في مناسبات -انا جايباله الأركتكت الشهر اللي فات عشان عيد ميلاده او عيد جوازنا على حشب الظروف بس هو لسه ميعرفش I love you
Mostafa
عضو جديد
عضو جديد
Mostafa

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالأربعاء أبريل 25, 2012 10:16 am

علي العموم كل سنه وانتم طيبين وربنا يخليكم لبعض ومتخافيش سرك في بييييييير كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم 417400

انا عن نفسي مفيش حاجه مش بحبها في اوريفليم كلهم ريحتهم حلوه بس نفسي استقر علي حاجه يعني مثلا انا جبت لغاية دلوقتي السيجنتشر والسول والاسيندنت السودا والديماركو وكمان الاس 8 النايت والبلاتنيوم والايكلا السبورت ويمكن اكتر اتنين عجبتني ريحتهم اوي هما اخر اتنين وبحتار احط من انهي واحده كل ما اخرج ولسه عايز اجرب الاكتيكت والايكون شميت التستر بتاعها تحفه وكمان الجورداني الخضرا ناس كتير بتشكر فيها وعايز اجيب الاربان لوفيرز زكمان نفسي اجيب الاس 8 العاديه علشان اجربها شفتي بقي هو الحل اني الاقي عروسه اخطبها واللي هي تحبه اجيبه وهي تختارلي يالا بقي دورولي علي عروسه بدال ما تجنن بسبب البيرفم انا بجد بموت في ريحة البيرفم اوي
achina37
عضو مميز
عضو مميز
achina37

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالأربعاء أبريل 25, 2012 11:15 am

ساعات لما باكون باستخدم غسول وخاصة للبشرة الدهنية واسيبة واغسل بالصابون ولو لمرة واحدة الاقى وشى بعد ما كان دهنى بقا جاف بطريقة بشعة
او لو غيرت من غسول لغسول
ولا بينفع ف الحالة دى اى كريم ترطيب
وبيكون شكلى ولا المحروقة
كنت عايزة بجد اكلم حد من الشركة ع الموضوع دة
دا تفاعل منتجات ولا ايية بالضبط
ساندي
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
ساندي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم   كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم Emptyالأربعاء أبريل 25, 2012 12:57 pm

ياجماعه ركزوا احنا في البرفانات الرجالي

كل واحد يدخل يكتب تجربته مع كل منتج استخدمه من اوريفليم
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» مارس2010 كل واحد يدخل يقول رايه
» أثبت و أحلي برفانات حريمي اوريفليم كله يدخل :))
» عرض**اوريفليم** لمدة يوم واحد فقط
» احلي شامبوو وبلسم للشعر الجاف في اوريفليم كله يدخل :)
» اية احسن منتج في اوريفليم