Oriflame Egypt نادي اعضاء اوريفليم مصر
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نادي اوريفليم لشركة اوريفليم السويدية في مصر لارقي منتجات التجميل الطبيعية والعناية بالبشرة (منتدي خاص بالدايريكتور رشا محمد)

دخولأحدث الصورالتسجيلالرئيسية

ياريت تساعدونى وتدعولى

mrmora
بيوتي ليلي
sandrala
rose_elmansoura
monmon mony
sara.hosny
ليه لأ
dinaali
nona mido
aya yoya
14 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
aya yoya
عضو نشيط
عضو نشيط
aya yoya

انثى

ياريت تساعدونى وتدعولى  Empty
مُساهمةموضوع: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأربعاء فبراير 29, 2012 2:58 am

السلام عليكم
انا هحكلكم فصتى وادعولى الله يخليكم عشان انا حاسة بظلم كبييييير اوى

وانا فى 2 اعدادى فى ولد كان بياخد معايا درس وحبنى اوى وكان بيجرى ورايا فى كل حتة
بس طبعا كنا عيال ولا فاهمين حاجة فضل يحبنى لغتيط 2 ثانوى ومامتى كانت بتحبة اوى عشان كان محترم ومتدين وكانت تقولى بحس ان الولد دة هيفضل يحبك لغايط متكبرة وان د\ة مش بيلغب بيكى وكنت بعد اضحك
بس لقيت نفسى بحبة بسبب تمسكة بيا وحبة واخلاصة وان دة كان شىء غريب ان يفضل حد يحبك كل دة وعارف انك مش بتحبية
واتكلمنا وكنا كتيييير نجاهد نفسنا ونبعد عن بعد عشان خاطر ربنا يبارك فى الموضوع ولما نضعف نرجع تانى لربنا و بسرعة
المهم دخلنا الجامعة ومفيش حد فينا اتغير بس جية يوم قالى اية احنا لازم نبعد عن بعد ومقليش اى سبب وبعدان رجع بعد فترة كبيرة قالى انا لازم اقولك على كل حاجة
قالى ان اهلوة كلهم ضباط ومستشرين وكدة وان هما عيلتهم مش بتتجوز غير من بعض يعنى ظباط وكدة ودة غصب ومش بمزاجة بس عاوزنى انا عشان انا اول حب وحب طفولة وكدة
وانا هحاول معاهم عشان اقدر اتقدملك قولتلة انتا من غير اهلك متلزمنيش وان انا عمرى مهرضا انك تسيب اهلك عشانى وكل دة
وان الى ملوش خير فى اهلة ملوش خير فى حد
المهم اعد يحاول لغايط مبانا فى سنة 4 جامعة والله وبيحاول يعمل كل حاجة عشان يغير فكرهم ومفيش اى فايدة Sad
مع العلم انى بابا مديرر فى البنك الاهلى والحمدلله مرتحين مادين وانا فى تجارة انجليزى والحمدلله نعمة الجمال موجودة
بس هما كل ميدورة على اى عيب ميلقوش ويقولة احنا عيلة ديكتانورية ومش هنتغير
يقولهم حرام عليكم دانا داخل ف 10 سنين بحبها يقولوة مفيش حاجة اسمها حب وان احنا لازم نجوزك واحدة سلطة عشان تسندك فى حياتك تخيلوة

وفى يوم غير متوقع قالى اهلى جايين يتقدموة واخيرا غيروة مبداهم ومامتة جبتلى هدية والدنيا بقت حلوة وقلت ياة ان خلاص الدنيا هتضحكلى
وفعلا جم عشان يتقدموة واعدوة حوالى 3 سعات معانا نزليين رغى مع بابا وارتخولنا جدااا وقد ايىة كنا الحمدلله ناس محترمين اوى وعملنا الواجب وزيادة وهما منتقوش كلمة فى ان هما يتقدموة وكل كلامهم كان فى اى حاجة تانية غيرى انا
وميشيوة وشكرونا على مقبلتنا طبعا انا اتصدمت اتارى كانوة بيعملوة كل دة عشان يبعدوة ابنهم بالعافية
والله يا جماعة اتظلمت اوى انتو مش متخيلين احنا احسن منهم فى كل حاجة مستوى واتكيت وكل حاجة وزوء عنهم وبالرغم من كل دة مفيش تقدير
انا مش عارفة طيب مش دة حرام يدخلوة بيوت الناس على الفاضى كسفونى ادام بابا بس واتظلمت اوى وحب سنين راح كدة انا عمرى مازيت حد طيب لية كدة لية فى ناس زى دول بيظلموة وبس
الحمدلله على كل شىء للاسف ابنهم دلوقتى سايب البيت ومخش بروح كلية ولا اى حاجة والاكتئاب مضمرنا
ادعولى
nona mido
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
nona mido

انثى
العمل/الترفيه : DoCtOr

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأربعاء فبراير 29, 2012 3:34 am

والله يا ايه انا بس مش فاهمه اخر نقطه...

لما هما يا حبيبتى مش هيتقدمو دخلو البيت ليه؟؟ يعنى قالو لباباكى احنا جايين ليه
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأربعاء فبراير 29, 2012 8:55 am

يا نور بيقولوا في الحالات دي قعده تعارف العيلات وبعدين ربنا بيبقي يسهل والكلام اللي للأسف بقي استهلاكي مع ان داخل فيه اسم المولي عز وجل
ثم ايه اللي صاب العائلات الأيام دي خلاص كلهم حاطين اولادهم على حجرهم ومعززينهم لا دي مش حتجيب نجف لا دي محدش في عيلتها دكتور لا دول مش ضباط ايه الهم ده الناس مبتصدق انها تفرح بنسب يشرف وعيلة تتطمن لها حتعملة ايه المراكز والضابط والدكتور لما حاجة تحصل هه؟؟ انا واحد معرفة اتجوز واحده واهلها ناس كويسين ولما البنت اتخانقت معاه بعد الجواز بكام اسبوع نزلت عورت نفسها وعملت له محضر في قسم البوليس حلو النسب ده بقي جميل ؟ولا ياخد بنت من بيت طيب واسرة كريمة عرفت تربي بناتها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حاجة تجيب الضغط بجد
معلش يا ايه متزعليش وربنا يعملك اللي فيه الخير بس شكلهم ناس بتوع مظاهر وانتي مش كنتي حتستريحي مع عينه من النوع ده
ليه لأ
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
ليه لأ

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأربعاء فبراير 29, 2012 9:12 am

الله يكون فى عونك يا ايه انا حسه بيكى لانى فى نفس موضوعك...وحكيت حكايتى هنا فى المنتدى وان شخص كان هيخطبنى واهلو جم عندنا واختلفنا وهما معندين مع اللى كان حبيبى وهو بيحاول يقنعهم بس نصيحه منى لو اهلو مقتنعوش ابعدى وانسى لانك هتتعبى مع اهلو ...انا بقولك الكلام ده وانا كمان بحاول انسى لان اهلو مفيش فيهم فايده
كل شئ نصيب وربنا يكرمك ويرزقك بالخير ولو ليكى في الشخص ده نصيب اكيد هتكونوا لبعض مهما اهلو رفضو ومهما حصل
sara.hosny
عضو ملكي
عضو ملكي
sara.hosny

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأربعاء فبراير 29, 2012 1:31 pm

معليشى يا ايه بكره ربنا يسعدك ولو مكنشى ده نصيبك ربنا بكره يرزقك بالى احسن منه والله صدقينى اما تجوزى وتخلفى انسى كل حاجه هيبقى جوزك وعيالك دول عندك بالدنيا وربنا يوفلك للخير والاحسن
monmon mony
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
monmon mony

انثى
العمل/الترفيه : teacher

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأربعاء فبراير 29, 2012 7:18 pm

ربنا معاكى يااية وان شاء الله ربنا يؤزقك بالاحسن واللى اهله يبقوا عايزينك اكتر منه
بكرة ربنا يبعتلك نصيبك
rose_elmansoura
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
rose_elmansoura

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأربعاء فبراير 29, 2012 8:37 pm

متزعليش يا ايه يا حبيبتى صدقنى هاتتعبى معاهم جدااااا
ادعى من ربنا يناسيكى لو ملكيش نصيب فيه وادعى يسهل الموضوع لو من نصيبك
rose_elmansoura
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
rose_elmansoura

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأربعاء فبراير 29, 2012 8:41 pm

ربنا يوفقك
sandrala
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
sandrala

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأربعاء فبراير 29, 2012 10:32 pm

بصى يا ايه اولا لازم تحطى ف بالك ان كل شئ قسمه ونصيب وكمان لو ربنا كتبلك الانسان ده وانكم لبعض هتاخدى غصب عن عين الكل ويارب يناولك اللى ف بالك ويوفقك ف حياتك وقربى من ربنا اكتر عشان يساعدك ويمكن يا ستى تكون اول مقابله لتعرف وبعدين انشاء الله يحصل حاجه كويسه وخطوبه ربنا يوفقك يااارب ياريت تساعدونى وتدعولى  565743
aya yoya
عضو نشيط
عضو نشيط
aya yoya

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالسبت مارس 03, 2012 4:18 am

متشكرة اوى لردوكم انا اسفة جدا انى مردتش بس كنت تعبانة اوى الايام الى فاتت
ربنا عالم كنت كل مقوم من سرير ادوخ واقع الحمدلله
الموضوع انهم جايين نيتهم يطلعوة فينا عيب ولما ملقوش قالو مش هنغير مبدا عليتنا
لان الضباط والمستشرين دايما بيخدوة من بعض
وباباة قالة يابنى الناس محترميين جدا بس احنا عاوزين سلطة وناس تسندك وتعليك فى شغلك
ولما قالة حرام عليك بقالى 10 سنين بحبها قالة مفيش راجل عندنا بحب
حسبى الله ونعم الوكيل
ادعولى يا جماعة حسة انهم كانوة عامليين خطة واالله وخلو شكلى وحش ادام بابايا الى اغلى عندى من حياتى
والله احنا احسن منهم فى كل حاحة بس نقول اية الحمدلله
ادعولى وقولى اعمل اية انسى ازاى Sad
rose_elmansoura
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
rose_elmansoura

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالسبت مارس 03, 2012 7:29 pm

الف سلامه عليكى يا سكرة ياريت تساعدونى وتدعولى  855315 ياريت تساعدونى وتدعولى  855315
اقرى قران كتيييير يا حبيبتى وربناقادر ينسيكى باءزن الله
بيوتي ليلي
عضو فعال
عضو فعال
بيوتي ليلي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالسبت مارس 03, 2012 11:32 pm

ربنا معاكي يا ايه يا حبيبتي يخفف عنك ويرزقك الخير ويصرف عنك الشر

بس هما كده شكلهم نسيو حقيقه حلوه علينا لكن مره عليهم وهي ان بعد الثوره ان شاء الله زمن المحسوبيه وسلطة المستشارين والظباط وامن الدوله وكلام الهجص دا كله هيجيله يوم وينتهي ان مكانش النهارده هيبئى بكره ان شاء الله ويشبعو ببعض (مع احترامي لشرفاء الجيش والقضاء)
mrmora
عضو جديد
عضو جديد
mrmora

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأحد مارس 04, 2012 4:00 pm

الف سلامة عليك يا اية وعشان تنسي لاذم تكونى مقتنعة من جواكى ان الموضوع انتهى ومتتعلقيش بلأمل فى انه يرجع ده اذا كان انتهى فعلا لأن اللى فهمته انه لسه الشاب بيحاول يضغط علي أهله وحاولي تشغللي نفسك بأى شىء يبعدك عن التفكير فيه وارمى حمولك على الله هو قادر يفرج كربك ودايما أدعي دعاء الأستخارة لأنه بيبعد الشر وييسر الأمر وربنا يوفك للي فيه الخير ان شاء الله
hend_dodo
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
hend_dodo

الاوسمة : وسام التميز
انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأحد مارس 04, 2012 5:11 pm

معلش ياحبيبتي

اكيد مفهوش خير ليكي علشان كدة ربنا بيبعده

في واحدة اعرفها شخصيا اتجوزت واحد غصب عن اهلها بعد الجواز كل يوم اهله يملو دماغه لحد ما كرها من غير سبب وطلقها ومعاهم طفل

تخيلي بقي دي تعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قولي الحمد الله لان ده اكيد مفهوش خير ليكي وبكرة ربنا يعوضك بالزوج الصالح ال يستاهلك ويكونو اهله طايرين بيكي السماء

لازم اي عريس يتقدم لعروسة يكون العريس وعيلته طايرين بالعروسة السماء والعروسة وعيلتها طايرين بيهم السماء

ربنا يرزقك بالزوج الصالح
إلهام
عضو جديد
عضو جديد
إلهام

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأحد مارس 04, 2012 8:50 pm

ربنا معاكي يارب ويفك كربك

اللي من نصيبك يا حبيبتي هتاخديه

ومتزعليش نفسك

والجواز بيبقي جواز عيلتين مش راجل وست

يعني لازم يرحبو بيكي ويحبوكي قبله اللي هيتقدملك

علشان بعد الجواز تبقي غاليه عندهم وتموني بنتهم وتعيشي عيشه طبيعيه

هتبقي فرحانه لو غصب علي أهله وإتجوزك وبعد الجواز لا تشوفي أهله ولا هما يزوروكي وتبقي منبوذه ف وسطهم ؟؟؟

لااااااااااااا طبعا

إذا كان إبنهم مش صعبان عليهم اللي بيقولهم بحبها بقالي 10 سنين

يبقي دول ناس قلوبهم آسيا وحرام عليكي نفسك تعيشي بينهم

صدقيني الحب الحقيقي بيكون بعد الجواز اللي أهله وهو بيختاروكي وإنتي وأهلك بتوافقو عليه بعد طبعا ما بتسألو وتقتنعووووووو تماما بيه

وتلاقوه مناسب ليكم وليه ف كل حاجه

ربنا يوفقك يارب ويرزقك بالزوج الصالح إنتي وبنات المسلمين عاجلاااااااا غير آجل

ويفك كربك قادر يا كريم
mora_81
عضو مميز
عضو مميز
mora_81

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالأحد مارس 04, 2012 9:14 pm

آية يا حبيبتى انتى لسة صغيرة وربنا ان شاء الله شايلك نصيبك
ولازم تكونى مقتنعة فى قرارة نفسك ان ربنا هيكتبلك الخير سواء كنتى معاه او مع غيره لان دايما ربنا بيختارلنا الأصلح لينا
وزى البنات ما بيقولولك انك لازم تكونى غالية عند اهل جوزك وطايرين بيكى لانهم حتى لووافقوا دلوقت هيكون عشان خاطر ابنهم وهيكونوا مجبرين ومش عايزينك واكيد هيعاملوكى وحش

انا من رأيى تحاولى تنسيه وتبعدى عنه على قد ما تقدرى وخليكى مع ربنا وصلى وادعى كتير ان ربنا ينسيهولك وكل حاجة فى اولها صعبة وبعدين بتخف تدريجيا

وربنا يصبرك ويطلعك من الموضوع ده على خير ان شاء الله
aya yoya
عضو نشيط
عضو نشيط
aya yoya

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالثلاثاء مارس 06, 2012 4:27 pm

والله مش عارفة اقولكم اية بجد ربنا يخليكم ويكرمك ويارب ماحد يقع فى اى مشكلة
كلمكم جميل اوى وان شاء الله هعمل بية دعاوتكم :)
وكمان فكرت فى بابا الى ميستهلش اى حاجة وحشة وبجد اكيد دة الخير ليا شكلى كنت هاتعب معاهم اوى
واكيد ربنا هيجبلى حقى لانهم افترو عليا وعلى ابنهم جامد وربنا ميرضاش باظلم
الحمد لله والف شكر لردودكم واحساسكوة بيا
:) :)
Pure Snow
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
Pure Snow

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ياريت تساعدونى وتدعولى    ياريت تساعدونى وتدعولى  Emptyالخميس مارس 08, 2012 11:35 pm

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

أية يا قمر أنا مش عايزاكي تزعلي أبداً و شكلك مش وحش قدام بابا و لا حاجة هما اللي شكلهم وحش مش إنتي ... إنتي لسة صغيرة و إن شاء الله ربنا هيكتبلك الخيربس إنتي خليكي واثقة في دا ... أنا مستغربة إن لسة في ناس بتفكر في موضوع زواج الأقارب لمجرد عيلة دكاترة و الا عيلة عاطلين يعني دا على الأقل الناس اللي بتفهم دلؤتي بيحاولوا يبعدوا عن الجواز دا عشان الأمراض الوراثية و المشاكل الصحية للأبناء الناتجة عنه
إن شاء الله ربنا يفرج همك و يكتبلك الخير و يسعدك بالشخص اللي يصونك و أهله يحطوكي في عينهم ومتعرفيش الخير فين و لا ربنا كاتب إيه كل حاجة بتتغير في ثانية أنا مش عايزاكي تحطي أمل على رجوعهم بس كمان مش عايزاكي تفقدي الأمل في رحمة ربنا لأن كل شئ جايز و كل شئ بيتغير و ممكن بين لحظة و التانية الناس دي يرجعوا يبوسوا إيدك قبل ميطلبوها و ممكن كمان ربنا يكرمك باللي أحسن من الشخص دا
أتمنى أن يفرج الله همك و يصلح أحوالك و يسعد قلبك و الجميع

ياريت تساعدونى وتدعولى
صفحة 1 من اصل 1