Oriflame Egypt نادي اعضاء اوريفليم مصر
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نادي اوريفليم لشركة اوريفليم السويدية في مصر لارقي منتجات التجميل الطبيعية والعناية بالبشرة (منتدي خاص بالدايريكتور رشا محمد)

دخولأحدث الصورالتسجيلالرئيسية

استشارات مجانية مع خبيرة التجميل

oriflamist
memo_hussein
prettyrose
نانا ناننا
mitsuki
marooz
Rowayda
أم عبد الله
asd1234
masaboda
ليه لأ
herps zoster
د مروه
monmon mony
مون24
marwa86
د ورده
نوار
cute.girl
ايمان فاروق
nada ma7md
سـآرة
neamamohamed
نادر الحداد
أريف
eldalo3a
شيماء طه
asmaa_amin
hend_dodo
ملكه القانون
غاده احمد شرف
marmar2011
ice_girl
cotton candy
مورى مورى
amonty
سندريلا2011
فرح
lala.mm
مارو
berom
smsma
نهى2
nona84
bembem
هنودة
yamin
نهلة
سارة قدرى فهمى
rojey
بسنت
*الاستاذة ميمى*
سوفي
SHEARY
waleedlion
ايه جبر
habiba_200888
جنات
maro81
جبروت إمرأه
manooo_82
mishmisha
شوق مجنون
دينتكو
smah2
totatota
marwa adel
سمرمر
زهرة الفل
SHADEN
هبه عمارة
crazy girl
emmy
ايمان صلاح عبد المجيد
سارة صلاح الدين
w_m
دنيا محمد
samsam85
MeTo
الملتزمة
MoGa888
اميرة امير
لميا
meero
مامى
ابتسام الجندى
&soso&
heba nasser
AKlove
lolly
rehab76
ice cream
لؤلؤة البحور
sad angel
fatenista
dr sara nasr
rony7abeby
ياسمينا
ديدي
kromba
بسملة الرحمن
اميرة محمود محمد
فرولاية
dina mohamed taha
sandy
donasha
تغريد
YASMEEIN
michael
زمـــزم
monia205
مي _lost
heba_ali
madonaahmad
Doaa Hanafi Mahmoud
بسمه عثمان
mangom75
roya
luccia
sony17
rehamremo
gana
اورفليم الحبيبة
Mayoya
beroanna
uoosha
مونى مونى
shimo 9
rody_md
رشا عبد العزيز
شوشو؟؟
باسنت صابر
علم قلبي
زينب الجلبي
R_Oriflame
سجود
Mannoun
رحاب
ingod
BonBon
اسماء وجيه
mmnnoo
توتو
ساره مدين
ميريام
ملك
دينا عمر
fulla
rania
sunshinewhy
رشا محمد
155 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 17  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
Mayoya
ملكي نشيط
ملكي نشيط
Mayoya

انثى
العمل/الترفيه : Professeur de francais/Oriflame

استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Empty
مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالجمعة ديسمبر 11, 2009 11:49 pm

sandy كتب:
السلام عليكم انا استعملت كريم العين سينج بليفنج وحطيتة حول العين بس عملى حبوب صغيرة فى المنطقة دة معرفش لية كدة ممكن يكون اية السبب انا كدة مش هستعملة تانى عشان ميزودهاش ياريت حد يفيدنى بليز

اكيد استعملتيه بطريقة خطا او اسرفتي ف استعماله
Mayoya
ملكي نشيط
ملكي نشيط
Mayoya

انثى
العمل/الترفيه : Professeur de francais/Oriflame

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالجمعة ديسمبر 11, 2009 11:58 pm

dr sara nasr كتب:
dr sara nasr كتب:
انا عندي استفسار بخصوص البشرة انا بشرتي مركبه والحبوب الحمدلله لما بتظهر في وقت معين بتختفي بعدها 3ايام بس مشكلتي بحس ان وشي بهتان او مش صافي مع وجود البثور علي الانف فقط وتحت عيوني بحس مغمق بسييط بس ساعات مجهد انا بفكر في البرنامج اليومي للاعتناء انا اصلا بستعمل غسول جونسون ومريحني جداا وبعدها تونر من كلير اند كلير بس ريحتوو نفاذه جداابس هجيب قابض البثور الشهر ده وبعدها بحط كريم منقي للوجه وده هحطو الصبح بدل كريم النهار وبليل عايزة احط كريم الليل العنب وجيبت ماسك البرتقال وحلو فعلا والاسكرب من سويدش سبا هايل بس بستعملهوم مرة اسبوعيا وكريم العين اللي نازل في التخفيض حاليا حلو ولا هو والماسا بييل اوف ااسفه جداا لالطاله وشكرا جدااا جداا لمتبعوتكم باستمرار استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 70634

انت كده تمام بس هو اي قصدك من الكريم النقي وكريم العين من اي نوع؟
بس عموما الروتين ده هيساعد بشرتك كتير انها تكون صحية واعملي كل شهر قبل السكراب والماسك حمام بخار وحطي ف الميا زيت لافندر او زيت نعناع او حتى ورق النعناع المهم اي زيت عطري
ice cream
عضو نشيط
عضو نشيط
ice cream

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالسبت ديسمبر 12, 2009 1:11 am

ميرسي اورقليم الحبيبة على ردك بس كنت عايزة اعرف رأيك في كريم OPTIMAL BIO MAXIMUM لأن بقالي تقريبا شهر و نصف بستعمله و حاسه انه حلو قوي على بشرتي ... ةلا انت شايفة ان الكولاجين او ليفت اكسبرت حيكونوا احس لي مع العلم زي ما قلتلك سابقا انا معنديش تجاعيد خالص و بشرتي الحمد لله بتخلي اي حد يديني سن اصغر من الحقيقي بكتير
كمان من فضلك عايزة اعرف ايه الفرق بين PRIMER و MAKE UP BASE
و مرة تانية ميرسي قوي ليكي و للمنتدى الرائع ده
اورفليم الحبيبة
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
اورفليم الحبيبة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالسبت ديسمبر 12, 2009 1:20 am

ice cream كتب:
ميرسي اورقليم الحبيبة على ردك بس كنت عايزة اعرف رأيك في كريم OPTIMAL BIO MAXIMUM لأن بقالي تقريبا شهر و نصف بستعمله و حاسه انه حلو قوي على بشرتي ... ةلا انت شايفة ان الكولاجين او ليفت اكسبرت حيكونوا احس لي مع العلم زي ما قلتلك سابقا انا معنديش تجاعيد خالص و بشرتي الحمد لله بتخلي اي حد يديني سن اصغر من الحقيقي بكتير
كمان من فضلك عايزة اعرف ايه الفرق بين PRIMER و MAKE UP BASE
و مرة تانية ميرسي قوي ليكي و للمنتدى الرائع ده
مجموعة بيو ميكسم حلوةو تناسب سنك وطالما بشرتك كويسة معاها يبقى استمرى عليها
لان ممكن منتج يكون مناسب الست لكن مش متوفق مع البشرة
بالنسبة لبريمر فده بيس الميكب بس من اورفليم بيوتى وده منتج من منتجات اورفليم
اما البيس فده برضه بيس ميكب وده من منتجات جوردانى ودى منتج من ضمن منتجات اورفليم للميكب
ايه فايدة البيس بيهىء الوجه لوضع الميكب وبينمنع اللمعان وكمان بيعزل بين البشرة واثار الميكب السلبية وكمان بيثبت الميكب لساعات اطول
وكجودة فمنتج فجوردانى افضل
رشا عبد العزيز
عضو فعال
عضو فعال
رشا عبد العزيز

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالأربعاء ديسمبر 16, 2009 11:45 am

بتعمل تفتيح للبشرة ولا بس تدي نضارة essentials fairness حد يقوللي هي مجموعة
ice cream
عضو نشيط
عضو نشيط
ice cream

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالأربعاء ديسمبر 16, 2009 6:35 pm

من فضلك كنت عايزة اعرف هل ممكن اني استعمل baby cleansing bar في غسيل االوجه ولا face wash حيكون افضل
2 هى 1 cleanser اللي بالتوت و البندق ده غسول للوجه ولا ايه بالضبط
ماسك الياسمين اللي في مجموعة puru nature هل ينفع للبشرة الحساسة
rehab76
عضو جديد
عضو جديد
rehab76

انثى

مُساهمةموضوع: سؤال عن الروتين اليومى   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالأربعاء ديسمبر 16, 2009 8:30 pm

رشا حببتى انا كنت بستعمل كريم ليل ونهار للبشرة الحساسة لجميع الاعمار وبعدين جبت كريم ليل ونهار وهوoptimals Time Relaxلقيته من وجهة نظرى مناسب لانه لسن30 فمافوق وسنى33 نستخدمه من اسبوع ومريحني سؤال هل اللى عملته صح ولا غلطوكمان عايزة غسول وتونك وانسب ماسك وكريم عين وكمان سكريب للوجه ناوية اجيب سكريب سويدش سبا كود13663لي للوجه
اورفليم الحبيبة
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
اورفليم الحبيبة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالأربعاء ديسمبر 16, 2009 10:24 pm

رشا عبد العزيز كتب:
بتعمل تفتيح للبشرة ولا بس تدي نضارة essentials fairness حد يقوللي هي مجموعة
التفتيح الفعلى مجموعة اوبتمالز وايت
lolly
عضو جديد
عضو جديد
lolly

انثى
العمل/الترفيه : teacher

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالخميس ديسمبر 31, 2009 9:05 pm

ازيكم يا بنات انا يشرتى عادية وعندى بثور سوداء على الانف استعمل غسول ايه كويس؟
وايه كريم النهار المناسب لبشرتى؟
lolly
عضو جديد
عضو جديد
lolly

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالخميس ديسمبر 31, 2009 9:06 pm

ازيكم يا بنات انا يشرتى عادية وعندى بثور سوداء على الانف استعمل غسول ايه كويس؟
وايه كريم النهار المناسب لبشرتى؟
monia205
عضو vip
عضو vip
monia205

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالخميس ديسمبر 31, 2009 9:49 pm

جربي مجموعة الافندر أو العنب هما نازلين في كتالوج يناير
رحاب
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
رحاب

انثى
العمل/الترفيه : عضوة باوريفليم مصر

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالجمعة يناير 01, 2010 2:10 am

بالنسبة للرؤوس السوداء انصحك باستخدام سكرب يومى للمنطقة دية
وبعدين تستخدمى ماسك مقشر زى ماسك البرتقال او ماسك منقى زى
ماسك الطماطم الا ان تزول البثور وبعد كدة تعملى الموضوع دة اسبوعيا
عشان مترجعش تانى وبالنسبة للسكرب انصحك بسويدش سبا تحفة للوش كلة
وبالنسبة لكريم اانهار اى كريم نهار للبشرة العادية
من اوريفليم يناسبك وفى كتير بيشكرو فى كريمات اشينشيال الجديدة
كريم واحد يتحط صباحا ومساءا وانا شخصيا جربت بتاع البشرة الدهنية وحلو اوى
استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 140564 وبالتوفيق حبيتى
lolly
عضو جديد
عضو جديد
lolly

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالخميس يناير 07, 2010 9:15 am

مرسى اوى يا رحاب على ردك عليا
رشا عبد العزيز
عضو فعال
عضو فعال
رشا عبد العزيز

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالخميس يناير 07, 2010 12:02 pm

يا جماعة بجد فين خبيرة التجميل وشي باظ
بقالي فترة ما بستعملش اي حاجة لما الدكتور قاللي ما تحطيش حاجة علي وشك عشان بشرتك حساسة جدا
ولما قولتولي ان اوبتيمالز وايت مكتوب عليه كل انواع البشرة جبته وهم يومين اتنين ووشي تاني ضرب حبوب
اعمل ايه الله يخليكم
انا لو رحت للدكتور هيزعقلي
رشا عبد العزيز
عضو فعال
عضو فعال
رشا عبد العزيز

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالخميس يناير 07, 2010 10:31 pm

انتو فين ماحدش رد عليا
عشان خاطري حد يقوللي اعمل ايه وللا ازعل استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 649663
lolly
عضو جديد
عضو جديد
lolly

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالجمعة يناير 08, 2010 12:16 pm

صباح الخير الاول :-)
متزعليش اوى كده يا مدام رشا حضرتك الاول لازم يكون عندك روتين يومى الاول تصحى الصبح تعملى غسول للبشرة الحساسة فى انواع بقطنة وانواع من غير قطنة والافضل النوع اللى من غير بيدى انتعاش فظيع للوش بس يستحسن تجيبى من اورفليم عشان حاجتها طبيعية من غير كحول وفى ناس بتشكر فى optimals الغسول بعد الغسول تحطى تونر او ماء الورد يعمل كتونر بعد كده تحطى كريم النهار يفضل يكون بعامل حماية من الشمس على الاقل 15 حتلاقى مكتوب عليه spf 15 وبالليل ياقمر تكررى نفس الروتين بتاع الصبح ان شاء الله حتلاقى بشرتك زى الفل ومش حيجيللك تجاعيد انا عندى 27 سنة وبعمل الروتين ده من وانا عندى 20 سنة وعلى فكرة كريم الكولاجين اللى تبع اورفليم بيشكروا فيه جدا عشان بيقلل التجاعيد ومتنسيش الرقبة عشان دى اول منطقة بيظهر عليها التجاعيد معلش طولت عليكى سلام ياقمر
رشا عبد العزيز
عضو فعال
عضو فعال
رشا عبد العزيز

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالجمعة يناير 08, 2010 6:23 pm

حبيبتي ربنا يخلليكي بس انا بعمل الروتين ده بس عندي بعض بقع بنية فاستعملت اوبتيمالز وايت فالدنيا اتلخبطت وظهرت حبوب زي الحمونيل علي دقني
باسنت صابر
عضو جديد
عضو جديد
باسنت صابر

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالسبت يناير 09, 2010 1:49 pm

رشا عبد العزيز كتبت :
حبيبتي ربنا يخلليكي بس انا بعمل الروتين ده بس عندي بعض بقع بنية فاستعملت اوبتيمالز وايت فالدنيا اتلخبطت وظهرت حبوب زي الحمونيل علي دقني
انا خبيرة التجميل يا رشا .... قوليلي اهم حاجة الدكتور قالك ايه بالظبط على بشرتك وانا هاتابع معاكي ....
رشا عبد العزيز
عضو فعال
عضو فعال
رشا عبد العزيز

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالسبت يناير 09, 2010 2:04 pm

شكرا يا باسنت
الأول انا كنت فاكرة ان بشرتي مختلطة وده تبع الاختبار المعروف ومن فترة كنت باستعمل بعض مستحضرات مش طبيعية وابشاربات الياف صناعية مع بعضهم بشرتي كلها احمرت وبقي فيها حبوب وخاصة الذقن وجانبي الفم وجانبي الخدين
رحت للدكتور قاللي بشرتك حساسة جدا ما تحطيش عليها اي حاجة وطبعا كتبلي على علاج وخلاص من ساعتها وشي كويس من غير كريمات او ميك اب وده لأن جوزي مسافر لما جوزي بييجي واحب يعني شوية ميك اب كده الدنيا تتلخبط تاني اوقف واخد العلاج بتاع الكتور
بس دلوقتي اللي بيحصل انه بتظهر حبوب علي الذقن واسفل الفم بس يعني مش احمرار قوي زي الأول
معلش طولت عليكي والف شكر
باسنت صابر
عضو جديد
عضو جديد
باسنت صابر

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالسبت يناير 09, 2010 2:21 pm

أولا مجموعة الاوبتيمالز وايت تناسب كل انواع البشرة ماعدا الجافة والحساسة لأن المنظف بتاعها رغوي يناسب البشرة الدهنية اكتر وسائل النهاري نسبة الدهون فيه ضيئلة جدا عشان كدة يناسب البشرة الدهنية والمركبة اكتر
باسنت صابر
عضو جديد
عضو جديد
باسنت صابر

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالسبت يناير 09, 2010 2:23 pm

طيب الدكتور محذركيش من مكونات معينة او عدم اكل حاجات معينة ؟
باسنت صابر
عضو جديد
عضو جديد
باسنت صابر

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالسبت يناير 09, 2010 2:31 pm

rehab76 كتبت : رشا حببتى انا كنت بستعمل كريم ليل ونهار للبشرة الحساسة لجميع الاعمار وبعدين جبت كريم ليل ونهار وهوoptimals Time Relaxلقيته من وجهة نظرى مناسب لانه لسن30 فمافوق وسنى33 نستخدمه من اسبوع ومريحني سؤال هل اللى عملته صح ولا غلطوكمان عايزة غسول وتونك وانسب ماسك وكريم عين وكمان سكريب للوجه ناوية اجيب سكريب سويدش سبا كود13663لي للوجه
الرد :
اللي عملتيه تمام ومناسب لسنك ... وعشان تعرفي انواع المنظفات والتونر المناسب لنوع بشرتك قوليلي نوع بشرتك ... بالنسبة للعيون ممكن تاخدي قلم العيون من نفس مجموعة اوبتيمال تايم ريلاكس ... أو انك تاخدي كريم العيون المتعدد الفوائد (سينج از بليفينج)، وبالنسة للسكرب مناسب استخدميه مرة او مرتين في الاسبوع وبعديه طبعا قناع الطحالب البحرية من نفس مجموعة سويدش سبا بجد ممتاز وعن تجربة .. هو عبارة عن اربع عبوات العبوة الواحدة تقدري تستخدميها مرتين او ثلاثة بس بعد كل استخدام اقفليها كويس بدباسة مثلا...
رشا عبد العزيز
عضو فعال
عضو فعال
رشا عبد العزيز

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالسبت يناير 09, 2010 3:01 pm

باسنت الدكتور لم يذكر اي شىء بخصوص الأكل وانا من ناحيتي لا احس بحساسية ضد اي نوع من الأكل
طيب ايه تفسير لو الحبوب بتظهر على الدقن والجبهة وبعدين اختبار البشرة بيقول ان بشرتي مختاطة يعني دهنية علي الجبهة والأنف والذقن وجافة علي الخدين
باسنت صابر
عضو جديد
عضو جديد
باسنت صابر

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالسبت يناير 09, 2010 4:28 pm

رشا عبد العزيز كتبت :

باسنت الدكتور لم يذكر اي شىء بخصوص الأكل وانا من ناحيتي لا احس بحساسية ضد اي نوع من الأكل
طيب ايه تفسير لو الحبوب بتظهر على الدقن والجبهة وبعدين اختبار البشرة بيقول ان بشرتي مختاطة يعني دهنية علي الجبهة والأنف والذقن وجافة علي الخدين الرد :
طيب مادام الدكتور محذركيش من حاجات معينة ممكن تاخدي مجموعة الصبار للبشرة الحساسة ، أو مجموعة الاوبتيمالز الخضرا (أوبتيمال بالانس) ولو طلع حبوب يوم او اثنين عادي دي مشاكل داخل البشرة وخرجت على هيئة حبوب ف متقلقيش بس اهم حاجة انك تواظبي على الروتين اليومي من مجموعة واحدة يا اما الصبار او الاوبتيمالز الخضرا .... وفي حالة ظهور حبوب كبيرة براس بيضا خدي الكريم القوي المفعول على الحبوب من مجموعة البيو سكن وحطيه على الحبوب
ديدي
عضو فعال
عضو فعال
ديدي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالإثنين يناير 11, 2010 9:19 pm

بسنت معلش انا كمان عندى مشكلة بصي انا عملت اختبار البشرة ده وعرفت ان بشرتى مركبة جافة يعنى دهنية عند الانف والجبهة والذقن وجافة جدا من الخدين وباستعمل غسول اوبتيمال وايت وتونر مجموعة الصبار وكريم البشرة الجديد اللى بالجوز بس بشرتى متبهدلة مليانة حبوب صغيرة كدة من على الجبهة وكمان الذقن احيانا ومسام واسعة اوى بجانب الانف وكمان الكريم اللى بستعمله ده بيعمل لى حرقان ف وشي اول ما احطه بالذات بجانب انفى وحول الفم مش عارفة اعمل ايه علشان بشرتى يرجع لها حيويتها بليييز انصحينى وكمان عندى خطوط بسيطة تحت عينى انا كنت باستعمل الجيل اللى من مجموعة تندر كير
معلش طولت عليكى Twisted Evil
ديدي
عضو فعال
عضو فعال
ديدي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالأربعاء يناير 13, 2010 9:41 pm

ليه ماحدش رد عليا لحد دلوقتي انا زعلانة منكم rabbit rabbit rabbit rabbit rabbit
rehab76
عضو جديد
عضو جديد
rehab76

انثى

مُساهمةموضوع: استشارات مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالخميس يناير 14, 2010 12:11 am

ميرسى ليكى يا بسنت وانا نوع بشرتى عادية الى جافة بسيط كنت عايزة اعرف الغسول والتونر المناسبين وكمان قوليلى بالضبط طريقة استخدام ماسك الطحالب البحرية الوجه يكون مبلل ولا ناشف ونتركه لمدة اد ايه وميرسى اوى
AKlove
عضو جديد
عضو جديد
AKlove

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالخميس يناير 14, 2010 6:19 pm

السلام عليكو ورحمة الله وبركاته
انا سمعت ان كريمات الجسم اللي هي بعد الحمام بتعمل اسمرار مع دوام الأستعمال
هل ده فعلا صحيح ولا لأ؟؟؟؟؟
انا بشرتي بيضاء لكن منطقة الظهر والبطن سمرا شوية ياترى ده ليك حل ولا لأ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
أرجو افادتي لأني زواجي قرب
باسنت صابر
عضو جديد
عضو جديد
باسنت صابر

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالسبت يناير 16, 2010 11:43 am

rehab76 كتبت : ميرسى ليكى يا بسنت وانا نوع بشرتى عادية الى جافة بسيط كنت عايزة اعرف الغسول والتونر المناسبين وكمان قوليلى بالضبط طريقة استخدام ماسك الطحالب البحرية الوجه يكون مبلل ولا ناشف ونتركه لمدة اد ايه وميرسى اوى الرد :
ممكن تاخدي مجموعة الاوبتيمالز للبشرة الجافة وأكوادهم 14700 ، 14704 دول حلوين جدا .... اما ماسك الطحالب البحرية بتحطيه على بشرتك بعد المقشر ... تكوني منشفة وشك كويس وتحطيه عليه لمدة 10 دقايق وتشيليه ب مياه باردة جدا وبعدين تمسحي وشك بالتونر والكلام ده مرة او مرتين في الاسبوع
باسنت صابر
عضو جديد
عضو جديد
باسنت صابر

انثى

مُساهمةموضوع: رد: استشارات مجانية مع خبيرة التجميل   استشارات مجانية مع خبيرة التجميل - صفحة 8 Emptyالسبت يناير 16, 2010 11:50 am

AKlove كتبت :
السلام عليكو ورحمة الله وبركاته
انا سمعت ان كريمات الجسم اللي هي بعد الحمام بتعمل اسمرار مع دوام الأستعمال
هل ده فعلا صحيح ولا لأ؟؟؟؟؟
انا بشرتي بيضاء لكن منطقة الظهر والبطن سمرا شوية ياترى ده ليك حل ولا لأ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
أرجو افادتي لأني زواجي قرب

الرد :
طبعا الكلام ده مش صيحي إلا في حالة واحدة اذا كنت بتستخدمي منتجات كيميائية ، أما اوريفليم متقلقيش منها خالص بالعكس كترة استخدام الكريمات بتعمل على مرونة الجلد وتخليه مشدود ومرن في حالة لا سمح الله لو زدتي في الوزن ولا حاجة ميخليش فيه اي ترهلات او خطوط بيضا ... بالنسبة لمنظقة البطن والظهر دايما دايما تعمليلها مقشر مرتين في الاسبوع بالليفة المصرية ، واذا كنتي عاوزاها تقتح ممكن تستخدمي مجموعة الفيرنس من اسينشيال وتحطيها على المناطق السمرا (الصابونة والكريم)

استشارات مجانية مع خبيرة التجميل
صفحة 8 من اصل 17انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 17  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» من كتاب خبيرة التجميل اللبنانية ليلى عبيد
» فيديو المنتجات الجديدة في كتالوج 13 مع خبيرة التجميل نرمين طارق.
» مدام رشا من فضلك نمرة تليفون نرمين طارف خبيرة التجميل
» استشارات تجميلية
» قاموس مصطلحات التجميل